به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، معصومه ابتکار، رييس سازمان محيط زيست کشورمان در ادامه سفر به نروژ در ديدار با بورگه برنده، وزير خارجه اين کشور با ابراز اميدواري در دستيابي به يک توافق عادلانه و متوازن که بتواند حقوق هسته‌اي ايران را تضمين کند، درباره اوضاع جاري در منطقه و اقدامات غيراسلامي گروه تروريستي داعش در سوريه وعراق، خاطرنشان کرد: "افراط‌گري محدود به منطقه خاورميانه...
بر اين اساس همکاري مشترک براي مقابله با آن مورد انتظار است."

او با تاکيد براهميت توجه به تبادلات فرهنگي و علمي دو کشور، خواستار حل مشکلات پيش آمده براي تحصيل برخي از دانشجويان ايراني در اين کشور شد.

ابتکار با يادآوري اهميت جايگاه محيط زيست پيشنهاد کرد که با توجه به ظرفيت‌هاي دو کشور در موضوعات زيست محيطي، اين حوزه به فهرست برنامه همکاري‌هاي دو کشور اضافه شود.

در اين ملاقات وزير خارجه نروژ نيز با اشاره به سفر سال گذشته خود به ايران و نيز ابراز خرسندي از بهبود مناسبات، اظهار اميدواري کرد که با انجام توافق هسته‌اي فرصت‌هاي بيش‌تري براي همکاري بين دو کشور در زمينه‌هاي مختلف و از جمله محيط زيست ايجاد شود.

برنده وزير خارجه نروژ هم‌چنين با تشريح مواضع کشورش در قبال تحولات منطقه خاورميانه، بر ضرورت احترام به تماميت ارضي کشورها تاکيد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران/