به گزارش حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،سید علیرضا حسینی با تاکید بر تعامل بیشتر شهرداری با دفتر خدمات نوسازی اظهارکرد: با توجه به اهمیت راهبرد اصولی و صحیح سیاست‌ نوسازی و احیای بافت فرسوده در سطح منطقه و وجود میزان قابل توجهی از قطعات ریزدانه و فرسوده ، هماهنگی بیشتر با دفاتر لازم و ضروری است.

وی افزود: بر همین اساس مقرر شده تا جلسات منظمی بصورت ماهانه جهت تبیین اهداف ، سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ در این خصوص صورت گیرد.

شهردار منطقه 9 تاکید کرد: این شهرداری آمادگی لازم جهت انجام سیاست‌های ابلاغی سازمان نوسازی را داشته و با هماهنگی کلیه فعالیت‌های دفاتر خدمات نوسازی با منطقه، قطعا نتیجه عملکرد ملموس‌تری خواهد شد و با سرعت بیشتری به اهداف مورد نظر خواهیم رسید.

در ادامه این نشست عبداله فتح‌الهی مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در خصوص بسته‌های تشویقی جدید نوسازی گفت: اجرای این بسته رونق ویژه‌ای به ساخت و ساز می‌دهد و شهرداری تهران با ایثارگری این بسته را در نظر گرفته زیرا بخشی از درآمدهای تجاری و اداری دراین بسته حذف شده است.

وی در خصوص هماهنگی دفاتر خدمات نوسازی با شهرداری منطقه نیز گفت: فلسفه‌ هماهنگی دفاتر با منطقه این است که در واقع ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در محلات را در برداشته باشد و دفاتر خدمات نوسازی تحت هدایت و راهوری ستاد احیا و نوسازی منطقه انجام فعالیت می‌کنند.

فتح‌الهی به مباحث تامین اعتبار برای انجام پروژه‌های نوسازی اشاره کرد و گفت: براساس هماهنگی که با معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری انجام شده، اولویت ها مبتنی بر مطالعات دفاتر تعیین شده و با در نظر گرفتن مباحث احیا و نوسازی براساس آزادسازی معابر با تراکم تشویقی و بسته تشویقی ، درآم زایی مناسبی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: تمامی پکیج‌ ارائه شده از سوی سازمان نوسازی بهم مرتبط است و اگر به بسته تشویقی عمل نکنیم نمی‌توانیم پروانه صادر کنیم و اگر پروانه صادر نشود معبرها نیز آزاد نخواهد شد.

مدیر عامل سازمان نوسازی تصریح کرد: پکیج اجرایی بگونه آی تعریف شده که با پتانسیل خود صدور پروانه ، تملک و زیرساخت نوسازی می‌توانیم پروژه‌های بهسازی و نوسازی را به دنبال کنیم.

وی خاطر نشان کرد: دفاتر خدمات نوسازی برای سرویس دهی به منطقه حضور دارند و فعالیت‌های دفاتر به شرط تایید شهرداری منطقه قابل پیشگیری است و اولویت در بهسازی و نوسازی محیطی با هدایت معاون شهرسازی و معماری منطقه بعنوان دبیر ستاد و دفاتر صورت گیرد.

فتح‌الهی ضمن تقدیر و تشکر از شهردار منطقه و دفاتر در خصوص احیای بافت های فرسوده نیز گفت: نگاه شهرداری منطقه به گونه‌ای بوده که میزان نوسازی در برخی از محلات اثر در میانگین خود در تهران بیشتر است و این موضوع ما را امیدوارتر می کند و قطعا حمایت‌های سازمان نوسازی را به همراه خواهد داشت.

بر پایه این گزارش مسئولین دفاتر خدمات نوسازی محلات منطقه 9 نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت محلات و نوسازی و میزان بافت‌های فرسوده ارائه دادند و در خصوص مباحث مختلف نیز بحث و تبادل نظر شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران/