سعید اوحدی : با توجه به تمایل زائران کشورمان به اعزام به صورت مدینه قبل، لذا با تلاش های انجام شده توانستیم اعزام زائران مدینه قبل را نسبت به سال گذشته 12درصد افزایش دهیم تا در تمتع امسال 62 درصد زائران ایرانی ابتدا به مدینه منوره و سپس به مکه مکرمه اعزام شوند.
 
سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌و‌گو باحوزه رفاه و تعاون با اشاره به افزایش اعزام های مدینه اول اظهار کرد: با توجه به تمایل زائران کشورمان به اعزام به صورت مدینه قبل، لذا با تلاش های انجام شده توانستیم اعزام زائران مدینه قبل را نسبت به سال گذشته 12درصد افزایش دهیم تا در تمتع امسال 62 درصد زائران ایرانی ابتدا به مدینه منوره و سپس به مکه مکرمه اعزام شوند.وی در ادامه افزود: در تمتع امسال 64 هزار نفر در قالب عوامل اجرایی و زائران به سرزمین وحی اعزام می شوند که از این تعداد 53 درصد را بانوان و 47 درصد را آقایان تشکیل می دهند.
 
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه بیشترین تعداد زائران از استان تهران هستند، گفت: تهران با اعزام 9هزار و هشتصد زائر در قالب 74 کاروان در جایگاه نخست از نظر تعداد اعزام زائران است و ایلام با اعزام 115 زائر در قالب یک کاروان کمترین تعداد زائران را دارد.
 
اوحدی با بیان اینکه اولین گروه زائران ایرانی یک شهریور به سرزمین وحی اعزام می شوند، یادآور شد: امسال همچنین 5هزار زائر اهل سنت به حج تمتع تشرف می یابند.
 
وی در پایان تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، در تمتع امسال 2کاروان از جانبازان بالای 75 درصد و خانواده های شهدا به سرزمین وحی اعزام می شوند که حضور این 2 کاروان نمادی از ارزش های بالای جمهوری اسلامی ایران است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران/