به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل ازروابط عمومی جمعیت هلال احمر استان البرز، فوژان طبسی رئیس اداره آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان گلستان با اشاره به برگزاری 100 دوره تخصصی امداد و نجات درسال 94اظهارکرد:۵۰ دوره تخصصی امداد و ۵۰ دوره تخصصی نجات در سال ۹۴ برای امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان گلستان در نظر گرفته شده است که به تفکیک استانی این دوره ها برگزار...

وی ادامه داد:یک دوره تخصصی امداد اضطراری در زمان حوادث و سوانح و ۲ دوره تخصصی نجات با عنوان نجات در ساحل، نجات در حوادث جاده ای و سوانح ترافیکی و همچنین یک دوره تخصصی نجات با عنوان پیش بیمارستانی و درمانی در خردادماه برگزار می شود.

رئیس اداره آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان گلستان بااشاره به حضور30 شرکت کننده درهر دوره تصریح کرد:هشت دوره در خرداد ماه سالجاری با شرکت ۲۴۰ امدادگر و نجاتگر برگزار شد.

در این دوره آموزشی تمامی وظایف امدادگر در اردوگاه اعم از طراحی، اجرای اردوگاه و شناخت بیماری شایع برای آسیب دیدگان و مدیریت اردوگاه آموزش داده می شود.

طبسی، پشتیبانی در علمیات را شامل مواردی چون ترابری حادثه، انبار و خدمات و ارتباطات برشمردوافزود:اقدامات پیش بیمارستانی و درمانی از دیگر وظایف نجاتگر است که در این دوره آموزش داده می شود.

وی مطرح کرد:تثبیت پزشکی مصدوم از جمله آسیب هایی است که مصدوم را تهدید می کند و براین اساس انتقال مصدوم چه از طریق هوایی و زمینی در این دوره ها توضیح داده می شود.
رئیس اداره آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان گلستان در توضیح حوادث جاده ای و ترافیکی، گفت:دراین دوره علاوه بر آشنایی کلیات بحث طراحی عملیاتی نجات در جاده مورد ارزیابی قرار می گیرد تا در حادثه با تجهیزاتی که نیاز است دستیابی، رهاسازی، تثبیت و انتقال مصدوم انجام شود.

وی به نجات در ساحل یکی دیگر از مباحث آموزشی اشاره کرد و افزود:بحث ارزیابی، مدیریت صحنه، ایمن سازی محیط واصول جست و جو و نجات در ساحل و تجهیزاتی که به کار گرفته می شود و اصول شنا در آب های آزاد، نجات غریق و حیات بخشی در این دوره آموزش داده می شود.

رئیس اداره آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان گلستان درپایان گفت: درهر یک از این دوره ها در دو بحث عملی و کتبی آزمون گرفته می شود در صورت قبولی، شرکت کنندگان می تواند گواهینامه خود را دریافت کنند.


منبع: باشگاه خبرنگاران/