به گزارش خبرنگارحوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، روی خط تهران دوشنبه این هفته در سوژه اول خود به موضوع مشکلات پرداخت هزینه 5 برابری انشعابات آب در پرند پرداخت.

ماجرا از این قرار است که 260 هزار واحد مسکن مهر به دلیل نداشتن انشعابات قابل واگذاری نیست این در حالی است که اهالی پرند با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و از مسئولان خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر به این معضل شدند.

اهالی پرند گله دارند که باید برای دریافت انشعابات آب بیش از 4 میلیون تومان پرداخت کنند.

روی خط تهران موضوع را با هاشم زهی مدیر عامل شرکت عمران شهر پرند در میان گذاشت وی در پاسخ با اشاره به انعقاد سه تفاهم نامه میان وزرای راه و شهرسازی و نیرو در اواخر سال 90 اظهار کرد: در سه تفاهم نامه که میان وزرا راه و شهرسازی و نیرو منعقد شد سه انشعاب آب و فاضلاب با میزان پرداختی حدود 900 هزار تومان به مردم واگذار شد.

وی افزود: در سال‌های 90، 91 و 92 از طریق حساب بانکی متقاضیان به حساب وزارت نیرو انتقال پیدا کرد این در حالی است که در سال 93 وزارت نیرو افزایش قیمت در بحث آب و فاضلاب را اعلام کرد

مدیر عامل شرکت عمران شهر پرند تصریح کرد: این افزایش قیمت و پرداخت هزینه اضافی برای مردم سخت بود و به همین منظور دو جلسه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس آبفای استان در جنوب غرب استان در ماه گذشته پیرامون طرح 6 هزار و 500 واحدی برگزاری شد.

هاشم زهی مطرح کرد: پس از برگزاری جلسات به یک جمع بندی رسیدیم که هیچ گونه تغییری در خصوص پرداخت مردم برای آب و فاضلاب صورت نگیرد و با همان اعداد و ارقامی که در گذشته از حساب مردم به آب و فاضلاب واریز شده بود انشعابات آن‌ها نصب شود.

وی اشاره کرد: در هفته گذشته نیز پیرامون دو طرح بزرگ 16 هزار واحدی شرکت کیسان و شرکت 7 هزار و صد واحدی جلساتی برگزار شد.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه دولت و دستور مقام عالی وزارت با حضور معاون وزیر با جمع بندی‌های انجام شده قرار شد تا با در اختیار داشتن برخی از منابع نفتی از طریق وزارت نیرو ، اداره آب و فاضلاب در خصوص انتقال آب و فاضلاب و همچنین ایجاد تصفیه خانه جدید این منابع در اختیار وزارت نیرو قرار داده شود.

هاشم زهی در پایان گفت: تصمیم نهایی در این باره مبنی بر این است که شرکت‌های مذکور برای دریافت هزینه اضافی به مردم هیچ گونه فشاری وارد نکنند و متقاضیان نباید هزینه اضافی پرداخت کنند.

حکایت کلاه‌برداری پیامکی در کرج چیست؟

کلاه‌برداری پیامکی در کرج موضوعی بود که روی خط تهران دوشنبه این هفته در سوژه دوم خود آن را بررسی کرد.

ماجرا از این قرار است که شهروندی از کرج با روی خط تهران تماس گرفت و گلایه داشت که یک پیامک مشکوک به وی ارسال شده است.

روی خط تهران موضوع را پیگیری کرد و مشخص شد پای یک کلاهبرداری پیامکی در میان است.

در تماسی که روی خط تهران با شماره ارسالی شهروند کرجی گرفت آن طرف قضیه ماجرایی پیش آمد که از این قرار است شرکتی که به شهروند کرجی پیامک ارسال کرده بود مدعی است هر سال به مناسبت سالگرد تاسیس این شرکت یک همکاری با مخابرات انجام می‌دهد و یک استان را به عنوان برنده اعلام می‌کند.

این در حالی است که بن تخفیف 6 محصول خانگی به ارزش قیمت 6 محصول در بازار آزاد از 800 هزار تومان تا یک میلیون تومان ، پرداخت 390 هزار تومان با پیک رایگان به عنوان جایزه به در منزل شرکت کنندگان ارسال می‌شود این شرکت در ادامه گفت: جوایز ارسالی که با پیک به در منزل برندگان می‌فرستند پلمپ شده است و پس از تحویل بسته با مبلغی تحویل پیک داده شود.

این در حالی است که همراه بسته جایزه یک کارت قرعه کشی کد دار ویژه برنامه گلخانه شبکه سه به آن‌ها تحویل داده می‌شود.

پس از اعلام اسامی برندگان به قید قرعه کشی از شبکه 3 به ده برنده اول خودرو پژو 405 به ده برنده دوم سفر به کیش و مشهد و ده برنده سوم سکه تمام بهار آزادی و ده برنده چهارم یخچال ساید بای ساید اهدا می‌شود.

روی خط تهران موضوع را از علیرضا قانع پیگیر شد وی در پاسخ گفت: هیچ گونه قرعه شرکتی با عنوان شرکت پارسیان وجود ندارد و این یک ادعا و شایعه ای بیش نیست.

مسافرانی که با افزایش قیمت بنزین در میان راه غافلگیر می‌شوند

روی خط تهران دوشنبه این هفته در سوژه سوم خود به موضوعی در قالب تصویر ارسالی شهروندان پیرامون افزایش قیمت بنزین و رها کردن مسافران به دست رانندگان تاکسی‌های مسیر مترو تهران‌پارس بوستان 12 پرداخت.

در گزارش که در قالب تصویر ارسالی در روی خط تهران دوشنبه این هفته پخش شد حاکی از این است که چندی پیش کرایه این خط هزار و 200 تومان بود و از زمانی که بنزین گران شد برخی از رانندگان تاکسی خط مترو تهران پارس بوستان 12 منطقه 4 مسافران خود را بین راه با همان مبلغ پیاده می‌کنند و می‌گویند برایشان صرف نمی‌کند.

خبرنگار روی خط تهران با دوربین مخفی به سراغ آن‌ها رفت و از آن‌ها علت را جویا شد

رانندگان تاکسی از مسافران خود مبلغ 12 هزار و 500 تومان دریافت می‌کردند در صورتی که نرخ کرایه این مسیر هزار و 200 تومان است.

روی خط تهران موضوع را با سالاری مدیر تاکسیرانی منطقه 4 در میان گذاشت وی در پاسخ گفت: با جدیت به این موضوع رسیدگی می‌شود

روی خط تهران موضوع را پیگیر خواهد شد امیدواریم مسئولان نظارت بیشتری در این باره داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران/