زنان خیابانی در انگلیس با 5 یورو تن فروشی می‌کنند
تحقیقات نشان می‌دهد، زنان خیابانی در انگلیس جسم خود را در ازای داشتن جایی برای گذران زندگی و یا حتی در برخی موارد در ازای یک دست لباس تمیز تنها به ۵ یورو و حتی کمتر از آن به فروش می‌رسانند.

زنان خیابانی در انگلیس برای زنده ماندن با 5 یورو تن فروشی می‌کنند

تحقیقات یک مؤسسه خیریه در انگلیس نشان می‌دهد که زنان خیابانی این کشور برای زنده‌ماندن خود را به کمتر از 5 یورو تن فروشی می‌کنند.طبق این گزارش، تحقیقات نشان می‌دهد بسیاری از زنان برای داشتن سرپناه و یا برای دسترسی به مواد توسط بازارهای پنهان جنسی مورد سوءاستفاده باندهای سودجو قرار می‌گیرند.

مؤسسه خیریه «تغییر زندگی» (Changing Lives) که یک مؤسسه خیریه مستقر در شهر نیوکاسل است و برای افراد بی‌خانمان سرپناه تهیه می‌کند، پژوهشی را تحت عنوان «روسپیگری برای بقا و بازار پنهان» (survival sex work & hidden market) با تمرکز بر شمال‌ شرق انگلیس انجام داده است؛ جایی که بر اساس این تحقیقات هیچ خط قرمز روشنی برای مواجهه با این پدیده شوم وجود ندارد.

این مؤسسه خیریه خدمات پشتیبانی و متخصص برای افراد آسیب‌پذیر و خانواده‌های آنها فراهم می‌کند؛ لورا سیبوهم (Laura Seebohm)، مدیر این مؤسسه و مسئول خدمات عدالت کیفری در این‌باره گفت: زنان خیابانی اغلب افرادی هستند که «زندگی هرج و مرج‌گونه‌ای» دارند؛ آنها اغلب بی‌خانمان هستند و در خیابان شب را به صبح می‌رسانند و نیاز به جایی برای اقامت دارند و یا ممکن است به مواد مخدر و الکل اعتیاد داشته باشند که این موضوع آنها را در برابر استثمار توسط افراد سودجو آسیب‌پذیرتر می‌کند.

بر اساس شواهد به دست آمده از این تحقیقات کارشناسی شده، مؤسسه خیریه اعلام کرد که برخی از این زنان خیابانی زمانی که به مواد نیاز دارند حتی حاضرند جسم خود را به مبلغی ناچیز و کمتر از 5 یورو بفروشند.

"یکی از مصاحبه‌گران این پژوهش به این نکته اشاره می‌کند که برخی از این زنان به او گفته‌اند که زمانی که آسیب‌پذیرتر هستند احساس می‌کنند روی سرشان علامتی ایجاد می‌شود که مردان را به سویشان فرامی‌خواند.

این مؤسسه پژوهش خود را از سال 2007 در حالی آغاز کرد که نمونه‌هایی از تن‌فروشی به قیمت کمتر از 2 یورو و تنها در ازای یک دست لباس تمیز ثبت شده‌ است.

مدیر این مؤسسه گفت: "موضوع نگران‌کننده دیگر در رابطه با «کودکان در سن گذار» است؛ این کودکان در رده سنی 16 تا 18 سال قرار دارند که ممکن است در معرض خطر لغزش از طریق این شبکه پنهان باشند و مورد سوءاستفاده قرار گیرند.

این پژوهش در شهر «تاین و ور»(Tyne and Wear) و شمال شرق انگلیس انجام شده است اما خانم «سیبوهم» معتقد است که این نوع بهره‌برداری در سراسر انگلیس اتفاق می‌افتد.

او گفت: "اینکه در مناطق دیگر آلارم‌ها به صدا درنیامده‌اند به این معنا نیست که مردم با این معضل درگیر نیستند بلکه آن فقط پنهان‌ مانده است".

 

منبع : تسنیم