رفتن به حج واجب است اما ایران جواب درستی به عربستان داد
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: دولت ایران در قبال بی‌حرمتی‌ها در برابر حجاج ایرانی و کارشکنی‌های دولت عربستان رویه درستی را در پیش گرفت.

سروستانی:ایران در برابر کارشکنی‌های عربستان رویه درستی را در پیش گرفت

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا سروستانی با بیان این‌که «امر حج یک امر واجب است و کسانی که استطاعت مالی دارند باید این فریضه الهی را به جای بیاورند» اظهار کرد: برای به جای آوردن این فریضه سه شرط اساسی لازم است که هر کسی سه شرط را داشته باشد باید این فریضه الهی را به جای بیاورد.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما برای انجام واجبات خود اهتمام زیادی دارند و همواره در تلاش هستند که بتوانند فرایض دینی و الهی خود مثل نماز ، روزه و حج را به جا آورند، ولی متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد بی تدبیری از سوی دولت آل سعود هستیم که همواره برای حج و مناسک عمره مشکلات عدیده‌ای را ایجاد می‌کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ادامه داد: حجاج ما در سال‌های اخیر از زمانی که وارد عربستان می‌شوند در فرودگاه جده، در خود مدینه منوره و در مکه مکرمه همواره حرمت شکنی‌هایی را از سوی کارگزاران آل سعود دیده است. وظیفه میزبان این است که بنا به اعتقادات میهمان حرمت را نگه دارد ولی آل سعود نه تنها حرمت نگه نمی‌دارد بلکه توهین و جسارت هم می‌کند.

سروستانی با اشاره به سقوط جرثقیل و حادثه تاسف بار منا در سال گذشته گفت: همه این‌ها نشان از بی کفایتی آل سعود دارد، بنابراین دولت ما درصدد برآمد که در مقابل این‌ها بایستد.

وی با بیان اینکه «طبیعتا آنچه که برای ما و دولت جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است ابتدا انجام مناسک حج و پس از آن حفظ حرمت حجاج است» گفت: دولت در برابر کارشکنی‌های عربستان، راه درستی را انتخاب کرده است و مردم فهیم ما می‌دانند که این انتخاب یک انتخاب صحیح است و تا زمانی که دولت عربستان تمهیدات لازم را برای حجاج نیندیشد و به وظایف خود عمل نکند این رویه درست و به جاست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: گناه اینکه ما امسال نمی‌توانیم فریضه حج را به جای بیاوریم به پای دولت عربستان نوشته می‌شود و آن‌ها باید علاوه بر اینکه پاسخگوی حق الناس باشند باید حق الله را نیز پاسخ بدهند. آن‌ها خود را خادم الحرمین می‌دانند ولی هرگونه بی احترامی را به زائران خانه خدا انجام می‌دهند.

 

منبع: ایسنا