گلایه پدر یکی از جانباختگان نفتکش ایرانی از کم کاری صداوسیما و دولت
علیرضا عنایتی پدر میلاد عنایتی با ناراحتی از عدم اطلاع‌رسانی به موقع گلایه می‌کند و گفت: سه روز از حادثه گذشته بود و مسئولان الان پیام می دهند، انتظار داشتیم اطلاع‌رسانی کاملی انجام شود، صدا و سیما به محل حادثه رفته و گزارش لحظه‌ای منتشر کند اما حتی شبکه خبر هم اطلاع دقیقی نمی دهد.

سفر سختی در پیش داریم، برای ما دعا کنید

این روزها همه از شنیدن خبر آتش‌سوزی کشتی نفتکش سانچی و جانباختن 32 دریادل کشور ناراحت هستند این حادثه آنقدر سخت و جانسوز است که به سختی می توان از آن نوشت اما اوج این غم را باید در میان خانواده آنها دید، میلاد عنایتی یکی از جان باخته‌های این کشتی و اهل شهرستان قائم‌شهر است.

از همان لحظات ابتدایی که خبر آتش سوزی نفتکش سانچی زیرنویس شبکه‌های خبری شده بود، اضطراب و کورسوی امید در نهایت ناامیدی به سراغ خانواده این دریادلان رفت و با تمام وجود منتظر شنیدن خبری تازه و امیدبخش از عزیزان خود بودند.خبری که پس از 8 روز چشم‌انتظاری طاقت‌فرسا با غرق شدن کشتی سانچی به ناامیدی تبدیل شد و جان‌باختن این افراد آخرین سرفصل خبری رسانه‌هایی بود که آنها شنیدند.

یکی از افرادی که در کشتی سانچی حضور داشت، میلاد عنایتی بود که در شهرستان قائم‌شهر و در منطقه «ترک محله» زندگی می‌کنند، اصالتاً اهل روستای «ارزفون» ساری هستند و فرزند کوچکی به نام مهرزاد دارد.

علیرضا عنایتی پدر میلاد عنایتی، افسر سوم کشتی نفت کش سانچی با اشاره به اینکه فرزندش متولد سال 1367 بود و تنها 29 سال داشت، اظهار کرد: میلاد شاید از لحاظ امکانات مالی شرایط مطلوبی نداشت اما از نظر معنوی فردی کامل بود. میلاد، فردی خانواده دوست و طرفدار انسانیت بود و تمام تلاش خود را برای خدمت‌رسانی به کشورش انجام می داد.

پدر این جان باخته با اشاره به علاقه فرزندش به این شغل، ‌گفت: میلاد این شغل را دوست داشت، ابتدا در رشته مکانیک دانشگاه زابل پذیرفته شد اما دوباره در کنکور شرکت کرد و در رشته نفت قبول شد.

عنایتی با بیان اینکه فرزندش بورسیه شرکت نفت بود و 7 سال در این شرکت مشغول به کار بود، اظهار کرد: فرزندم سفرهای خارجی بر روی نفت‌کش را از حدود سه سال پیش آغاز کرد.

وی از آخرین تماس میلاد گفت و خاطرنشان کرد: سفرهای میلاد سه ماه روی کشتی و سه ماه در خشکی بود، وی 18 آذرماه امسال به قصد خداحافظی و آغاز سفر سه ماهه، دیداری داشته و کشتی سانچی 25 آذر، سفری را شروع کرد که بی بازگشت بود.

عنایتی اظهار کرد: آخرین بار پس از نماز مغرب و شب قبل از حادثه بود که میلاد تماس گرفت و گفت«سفر سختی داریم و برای ما دعا کنید».بعداز ظهر فردای آن روز بود که خبر تصادف نفتکش به ما رسید،  مردم با ما تماس می‌گرفتند و جریان را می‌گفتند، ما هم از طریق زیرنویس تلویزیون متوجه واقعه شدیم.نخستین بار دایی میلاد از زیرنویس اخبار تلویزیون متوجه حادثه شد و تماس گرفت و من گفتم میلاد در سفر کره جنوبی است.

عنایتی با اشاره به اینکه چینی‌ها در اطفای حریق کوتاهی کرده‌اند، اظهار کرد: تجهیزات دنیا به روز است چگونه نتوانستند آتش این کشتی را خاموش کنند.

وی با ناراحتی از عدم اطلاع‌رسانی به موقع گلایه می‌کند و گفت: سه روز از حادثه گذشته بود و مسئولان الان پیام می دهند، انتظار داشتیم اطلاع‌رسانی کاملی انجام شود، صدا و سیما به محل حادثه رفته و گزارش لحظه‌ای منتشر کند اما حتی شبکه خبر هم اطلاع دقیقی نمی دهد.

عنایتی افزود: اطلاع‌رسانی بسیار ضعیف بود، هنوز هم نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است، صداوسیما باید با خدمه کشتی چینی مصاحبه کند تا علت حادثه را بدانیم و باید چین را تحت فشار قرار می‌دادند و یا از افراد کشتی چینی که حامل غله بود و همه سالم هستند مصاحبه ای می گرفتند چرا که آنها تنها شاهدان زنده این حادثه محسوب می‌شوند و آیا این کار واقعا میسر نیست.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان طی این 8 روز به خانواده‌ها امید می‌دادند برای ما این روزها بسیار طاقت‌فرسا بود و در روز آخر به یکباره گفتند همه چیز تمام شده است.

عنایتی افزود: پس از غرق شدن کشتی برخی از مسئولین اعلام کردند که در روز اول بر اثر گازهای متصاعد شده تمام خدمه کشتی سانچی فوت شده اند، اگر اینگونه بوده است باید زودتر به خانواده‌های دریانوردان اعلام می‌کردند.

وی در پایان از احتمال پیدا شدن پیکر پسرش می گوید و امیدوار است که یکی از پیکرهای پیدا شده متعلق به پسرش باشد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:isna.ir