دیرکرد جرائم رانندگی سال ۹۶ بخشیده شد
رئیس اداره حقوقی پلیس راهور نیروی انتظامی از بخشش دیرکرد جرائم راهنمایی و رانندگی خبر داد و گفت: شهروندان می توانند اصل جریمه خود را تا پایان آذرماه سال 97 پرداخت کنند

بخشش دیرکرد جرائم برای یک سال دیگر 

سرهنگ محمد ترحمی افزود: بخشش دیرکرد جرائم برای یک سال دیگر با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی تمدید شد اما این مهلت برای سال آینده تمدید نخواهد شد.

وی در مورد بخشش جرائم، گفت: استمرار بخشش و تخفیف ها قدرت بازدارندگی را کاهش می دهد با این حال مجلس شورای اسلامی ، ارفاق قایل شده است؛ ضمن اینکه بخشش دیرکرد جرائم رانندگی سال 96 در لایحه بودجه دولت دیده شده بود.

وی ادامه داد: بنابراین تعدادی از شهروندان دیرکرد جرائم را پرداخت نکرده بودند یا توان پرداخت آن را نداشتند، می توانند با امکانی که برای آنان فراهم شده است اصل جریمه را به صورت انتخابی تا پایان آذرماه سال آینده بپردازند.

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: مبلغ جریمه بیش از یک میلیون تومان خودرو ، برابر قانون قبل از اینکه توقیف شود به راننده اطلاع داده می شود تا نسبت به پرداخت جریمه خود اقدام کند در غیر این صورت خودرو راننده متخلف ، حتی اگر با خانواده در سفر باشد، توقیف می شود.

سرهنگ ترحمی تصریح کرد: البته در پیشگیری از ارتکاب جرایم راهنمایی و رانندگی ،اصولی مورد نظر است که مجازات متناسب با تخلف از جمله آن است چرا که ممکن است تخلف انجام شده ، خطر مرگ، تصادف، جرح و خسارتی را در پی داشته باشد.

وی اظهار کرد: البته جرائم راهنمایی و رانندگی در کشور نسبت به سایر کشور های موفق در کاهش تخلفات، ناچیز است به عنوان مثال برای عبور از چراغ قرمز یا مستی راننده ، برخوردهای شدیدتری صورت می گیرد.

وی ادامه داد: اصل دیگر در پیشگیری از جرائم راهنمایی و رانندگی، اجتناب از «بی کیفر مانی» است اگر کسی تخلف کرد و جرائم وصول شد بازدارندگی در ارتکاب دوباره جرایم در پی دارد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir