امکان جستجوی سایر اجساد و قطعات هواپیما وجود نخواهد داشت
استاندار اصفهان گفت: از دو مسیر شمال (پادنا) و از طرف مقابل (سی سخت) اجساد در حال انتقال یافتن به پایین است و کوهنوردان تا ساعاتی دیگر به پایین می‌رسند.

کوهنوردان انتقال دهنده پیکرها، تا ساعاتی دیگر به پایین می‌رسند

مهرعلیزاده توضیح داد: با گروهی از امدادگران که در ارتفاعات دنا در حال تلاش برای انتقال اجساد سانحه هوایی مسیر تهران – یاسوج صحبت کردم. آنان اعلام کردند که به دلیل شرایط بسیار بد جوی و وجود طوفان و برف در ارتفاعات دنا احتمال آسیب دیدن کوهنوردان در حین انتقال اجساد وجود دارد. قرار است اجساد یا به صورت کوله‌پشتی و با شرایط کولبری یا با کمک برانکارد به پایین انتقال داده شوند اما در شرایط فعلی، عملیات انتقال با کندی مواجه شده است.

وی تصریح کرد: فردا امکان جست و جو برای یافتن باقی اجساد و قطعات هواپیما وجود نخواهد داشت و هر زمان شرایط جوی اجازه دهد جست و جو ادامه می‌یابد. امکان استفاده از بالگرد برای انتقال اجساد وجود نداشت با وجود اینکه بالگردها در منطقه آماده هستند.

مهرعلیزاده ادامه داد: قطعات باقی مانده از هواپیما و اجساد در فاصله 200 متری از نوک قله دنا قرار گرفته‌اند و شیب این قله بسیار زیاد و خطرناک است.

وی خاطرنشان کرد: 70 نیروی جدید شامل اعضای تکاوران ارتش و هلال احمر با 40 نیروی امدادگر که در شب گذشته در ارتفاعات فعالیت می‌کردند، جایگزین خواهد شد. به میزان 2،‌ 24 ساعت انجام عملیات نیاز است، اما این در شرایطی است که شرایط جوی مناسب باشد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir