خط و نشان پلیس پایتخت برای فروشندگان و سازندگان مواد محترقه
طبق گفته سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت دستگیرشدگانی که فروشنده وسازنده مواد محترقه بوده اند در ایام عید در زندان ها به سر می برند.

دستگیر شدگان چهارشنبه سوری عید مهمان پلیس هستند

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در حاشیه طرح دستگیری اراذل و اوباش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هماهنگی با مقامات قضایی در حال انجام است که دستگیرشدگانی که فروشنده و سازنده مواد محترقه بودند در ایام عید آزاد نشوند و این افراد و خودروهایشان در اختیار پلیس باشد.

وی در ادامه افزود: با فروشندگان‌ و سازندگان‌ مواد محترقه‌ که امنیت‌ ذهنی‌ مردم را به خطر می‌اندازند برخورد قاطع خواهد شد و واحدهای صنفی نیز پلمپ‌ می‌شوند.

سردار رحیمی گفت: در طرح‌ برخورد با اراذل‌ و اوباش‌ در راستای برقراری امنیت از روز گذشته و طی هفتاد و هشتمین مرحله از این عملیات، از 98 واحد صنفی، قهوه‌خانه‌ها، باشگاه‌های بدنسازی‌ بازرسی‌ صورت گرفت و در این راستا‌ 241 تن از اراذل و اوباش‌ دستگیر شدند که کمتر از 10 درصد این اراذل‌ سابقه‌دار بودند. همچنین 40 مورد از اقدامات انجام شده در طرح برخورد با اراذل‌ و اوباش‌ مربوط به درخواست‌‌های مردمی مبنی بر جمع آوری این افراد از سطح محلات آن‌ها توسط پلیس بوده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: 54 پارک و تفرجگاه‌ در این عملیات پاکسازی شدند که اراذل‌ سطح یک و دو در این طرح‌ها دستگیر شدند که بیشتر اراذل در جنوب تهران بودند.

سردار رحیمی گفت: 63 تن از این دستگیر‌شدگان که اقدام به چاقو‌کشی، عربده‌کشی‌ و زورگیری‌ می‌کردند زیر 18 سال سن دارند.

وی افزود: در عملیات دستگیری اراذل‌ و اوباش‌، 170 قبضه‌ سلاح سرد از جمله قمه، چاقو و غیره، 9 قبضه‌ سلاح جنگی و 25 کیلو مواد محترقه‌ دست‌ساز کشف شد.

سردار رحیمی گفت: همچنین 73 هزار قلم داروی تاریخ مصرف‌ گذشته نیز از این افراد کشف و ضبط‌ شد.

وی افزود: در روزهای پایانی سال نیروهای پلیس جهت برقراری نظم و امنیت‌ از ساعت 4 بعدازظهر تا ساعت 22 شب به صورت ویژه‌ در حالت آماده‌باش به سر می‌برند.

سردار رحیمی گفت: در جامعه اسلامی رعایت شئونات اسلامی و حجاب واجب است و پلیس با افرادی که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند برخورد قاطع‌ خواهد داشت، همچنین با مقامات قضایی‌ در این خصوص جلساتی برگزار کردیم و مقرر شده اقدامات لازم در این راستا انجام شود.

وی تصریح کرد: به نیروهای پلیس تذکر داده شده که در برخورد با افرادی که حجاب را رعایت نمی‌کنند، شئونات لازم را رعایت کنند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir