چهاردهمین روز پس از سقوط هواپیمای تهران-یاسوج
پس از سقوط هواپیمای تهران-یاسوج به دلیل مشکلات جوی پیش آمده چندین روز پیدا کردن پیکر جانباختگان به تعلیق افتاد و عملیات امداد و نجات از سر گرفته شد که اکنون این عملیات همچنان ادامه دارد.

حضور محسن رضایی در محل سانحه سقوط هواپیمای یاسوج

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی روند جست و جو برای انتقال پیکر جانباختگان پرواز "تهران_یاسوج" وارد منطقه عملیاتی در شهر سی سخت شد.



 لحظه پیاده شدن نیروهای هلال احمر و ارتش در ارتفاعات ۴۰۰۰ متری کوه دنا



هنوز جعبه سیاه هواپیمای تهران-یاسوج پیدا نشده است

«عزیزی فیلی» افزود: جعبه سیاه هواپیمای ATR 72 پرواز تهران- یاسوج که روز یکشنبه، 29 بهمن ماه در ارتفاعات کوه دنا سقوط کرده بود هنوز پیدا نشده است.

وی اظهارکرد: هر گونه خبر در این خصوص صحت ندارد و در صورتی که پیدا شود از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه، 29 بهمن ماه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد اما در نزدیکی سمیرم اصفهان از رادار خارج و سقوط کرد.


تصاویر دیده نشده از لحظه انتقال پیکر کامل برخی جانباختگان حادثه سقوط هواپیما

جعبه سیاه هواپیما پیدا شد

عزیزی فیلی پیدا شدن جعبه سیاه تایید شده است، افزود: جعبه سیاه هواپیمای ATR 72 پرواز تهران- یاسوج که روز یکشنبه، 29 بهمن ماه در ارتفاعات کوه دنا سقوط کرده بود با تلاش و جستجوی کوهنوردان و نیروهای امدادگر پیدا شده است.

پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه، 29 بهمن ماه تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان از رادار خارج و سقوط کرد.

قطعات هواپیمای ATRپیدا شد




جعبه سیاه هواپیما در طی 5 ساعت پیدا شد

مهدی نصر  در خصوص پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما اظهار کرد: یک تیم گروه امداد کوهستان متشکل از کوه نوردان اصفهان، همدان، تهران، اصفهان و کهکیلویه و بویراحمد امروز به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: این گروه پس از گشتی پنج ساعته در منطقه سقوط جعبه سیاه را به دست آوردند. هرچند که احساس شده بود شاید این جعبه ضربه شدید خورده باشد، اما بر اساس اطلاعاتی که کوه نوردان ارائه کردند ظاهرا جعبه صحیح و سالم کشف شده است.

رییس هیئت کوه نوردی استان اصفهان ادامه داد: همراه با جعبه سیاه قطعاتی از پیکر جانباختگان نیز به پایین کوه منتقل شده است.

نصر خاطرنشان کرد: جعبه سیاه تحویل مراجع قضایی کهکیلویه و بویر احمد شده است.

جعبه سیاه هواپیما سالم است

عزیز فیلی با بیان اینکه تیم اعزام شده برای کشف جعبه سیاه از پیدا شدن این قطعه مهم از هواپیما خبر داده است، گفت: یک فروند هلی کوپتر برای انتقال جعبه سیاه به منطقه اعزام شده است.

وی ادامه داد: احتمالا تا ساعت 5 عصر جعبه سیاه به دستمان می رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سالم بودن جعبه سیاه هواپیما اظهار داشت: طبق گزارشات اولیه جعبه سیاه در این سانحه صدمه‌ای ندیده است.

فیلی گفت: جعبه سیاه نه به سازمان هواپیمایی و نه به شرکت آسمان تحویل داده نمی‌شود بلکه به محض اینکه جعبه سیاه به دستمان برسد آن را به دادستانی تحویل می‌دهیم.

وی تاکید کرد: ستادی متشکل از نماینده تمام دستگاه‌های ذی نفع از جمله سازمان هواپیمایی و آسمان برای بررسی و بازخوانی جعبه سیاه تشکیل خواهد شد.

تصویر جعبه سیاه هواپیمای تهران - یاسوج 

چهاردهمین روز پس از سقوط هواپیمای تهران-یاسوج

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir