بخش های پیدا شده از پیکر جانباختگان مربوط به ۴۲ مسافر است
 معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخش های پیدا شده از پیکر جانباختگان مربوط به ۴۲ مسافر است.

هویت ۴۲ نفر از جانباختگان شناسایی شده است

عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویر احمد، ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جستجو برای یافتن پیکرها همچنان در عمق دو متری برف ادامه دارد.

وی بیان داشت: نیروهای امدادی همچنان در منطقه در حال جستجو هستند.

 معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شدت برخورد هواپیما بسیار زیاد بوده است، گفت: وضعیت پیکرها به گونه ای است که به هیچ وجه امکان زنده ماندن هیچ مسافری وجود نداشته است.

فیلی با اشاره به جعبه سیاه هواپیما نیز گفت: خوشبختانه جعبه سیاه هواپیما کاملا سالم است و هیچ آسیبی ندیده است.


دانلود اطلاعات جعبه سیاه تمام شد

رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، تصریح کرد: کار دانلود اطلاعات این جعبه که از زمان انتقال آن به فرانسه آغاز شده بود، دقایقی قبل به پایان رسید و از این رو بررسی این اطلاعات آغاز می‌شود.

به گفته مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، تیم‌های کارشناسی یازده‌گانه سازمان هواپیمایی کشوری تا زمان مشخص شدن علت اصلی این سانحه، بررسی‌های خود بر روی اطلاعات به دست آمده را ادامه خواهند داد.

جعفرزاده افزود: در حال حاضر نمی‌توان درباره علت دقیق این حادثه و زمان به پایان رسیدن بررسی‌ها سخن گفت اما تلاش سازمان هواپیمایی بر آن است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطلاعات دقیق در این زمینه ارائه شود.

 هواپیمایی ATR شرکت آسمان، روز ۲۹ بهمن‌ماه امسال در ارتفاعات دنا سقوط کرد و ۶۶ سرنشین آن جان باختند.

پس از این حادثه، تیم‌های امداد و نجات در منطقه حاضر شدند و پس از چند روز بررسی، جعبه سیاه این هواپیما پیدا شد. با توجه به اینکه امکان به وجود آمدن برخی مشکلات در بازیابی اطلاعات جعبه سیاه وجود داشت، در نهایت تصمیم برآن شد که این جعبه به فرانسه که کشور سازنده هواپیما است ارسال شود و بررسی‌های آن به طور کامل انجام شود.

تاکنون هیچ یک از موارد احتمالی تأثیرگذار در سقوط این هواپیما به عنوان علت اصلی شناسایی نشده و سازمان هواپیمایی کشوری هرگونه اظهارنظر در این زمینه را به بررسی دقیق اطلاعات جعبه سیاه منوط کرده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com