تقدیر از مردم ایران در ماجرای سقوط هواپیمای ترکیه
رضا رشیدپور  یکی از مجریان مطرح  رسانه ملی در یکی از پربیننده ترین برنامه های تلویزیون، به زبان ترکی استانبولی به مردم ترکیه تسلیت گفت.

سفارت ایران در آنکارا: قطعاً تُرک‌ها منش والای ایرانی ها را خواهند ستود.

سفارت ایران در آنکارا، در مطلبی با اشاره به همدردی مردم ایران با مردم ترکیه در قضیه سقوط یک فروند هواپیمای این کشور در مناطق کوهستانی استان چهار محال و بختیاری نوشت :قطعاً تُرک‌ها به ویژه بستگان افراد درگذشته در حادثه اخیر سقوط هواپیما، منش والای ایرانی ها را خواهند ستود.

در این مطلب آمده است : چند روز پیش بود که یک هواپیمای شخصی ترکیه ای در خاک ایران سقوط کرد و متاسفانه تمام سرنشینان آن فوت کردند. اما اتفاق جالبی که پس از این حادثه اتفاق افتاد، منش و ادب ایرانیان در ابراز همدردی با تُرک ها بود. اگرچه برخی در شبکه های اجتماعی اقدامات ناپسندی در این مورد انجام دادند که به گفته برخی از کارشناسان فضای مجازی، این افراد اغلب غیرایرانی هستند و به صورت هدفمند برای تخریب وجهه ایرانیان در شبکه های اجتماعی اینگونه اقدامات غیر اخلاقی را انجام می دهند. اما کار شایسته تحسین ایرانیان، نه در دنیای مجازی بلکه در دنیای واقعی رخ داد که می توان گفت در جهان کمتر نظیرش یافت می شود.

از سویی دیگر  رضا رشیدپور  یکی از مجریان مطرح  رسانه ملی در یکی از پربیننده ترین برنامه های تلویزیون، به زبان ترکی استانبولی به مردم ترکیه تسلیت گفت. هموطنان شریف لُرمان هم که از همان دقایق اولیه در صحنه حاضر بودند، به صورت خودجوش با تهیه پلاکاردهای به زبان ترکی استانبولی با خانواده های درگذشتگان همدردی کردند و ادب  خود را به نمایش گذاشتند.قطعاً تُرک ها به ویژه بستگان افراد درگذشته در حادثه اخیر سقوط هواپیما، منش والای ایرانی ها را خواهند ستود...

بعداظهر روز یکشنبه جاری یک  فروند جت شخصی ترکیه در ارتفاعات شهرستان کیار در استان چهارمحال و بختیاری با کوه برخورد کرده و آتش گرفته است.

این هواپیما از شارجه در امارات متحده عربی به سوی استانبول در پرواز بود . در پی  برخورد این هواپیما با کوه  11 سرنشین این جت جان خود را از دست دادند .

در این هواپیما اکمینا باشاران، تنها دختر خانواده بزرگ باشاران (دختر حسین باشاران مدیر هولدینگ معروف باشاران) به همراه ٧ نفر از دوستان دخترش و یک خانم مهماندار و دو خانم خلبان حضور داشتند .

مینا باشاران 28 ساله تنها دختر حسین باشاران کارآفرین ترکیه ای بوده است. او از سال 2013 عضو هیات مدیره هولدینگ "باشاران" شده بود و انتظار می رفت در آینده ریاست هیات مدیره را پس از پدرش در اختیار بگیرد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir