نماینده مجلس: با زور و اجبار نمی شود در شهردار انگیزه ایجاد کرد
نماینده مجلس با تاکید بر اینکه شهردار باید انگیزه کار داشته باشد، گفت: فردی که استعفاء داده ، با درخواست مشاور، اجبار و زور نمی تواند به کار شهرداری ادامه دهد.

مختاری: شهرداری با روحیه نجفی سازگاری ندارد

محمدعلی پور مختار نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استعفای محمدعلی نجفی شهردار تهران و اظهار نظر مشاورش مبنی بر اینکه وی استعفایش را پس می گیرد، گفت: شهردار باید فردی باشد که انگیزه و شوق کار کردن داشته باشد. با زور، اجبار و درخواست مشاوران نمی توان در یک فرد انگیزه ایجاد کرد.

 فردی باید شهردار تهران باشد که انگیزه و اراده پولادین داشته باشد.

 آقای نجفی برای مدیریت شهر تهران باید یک تصمیم قاطعی بگیرد. اگر می خواهد بماند، باید با جدیت کار کند اما اگر نمی تواند کار کند، باید جای خود را به فرد با انگیزه بدهد.

نجفی فردی است که در تصمیم گیری کلان سابقه دارد اما شهرداری و مدیریت شهری به فرد اجرائی نیاز دارد که خود نظارت مستقیم بر امور داشته باشد. بعنوان مثال در محل پروژه ها حضور داشته باشد که این موارد با روحیه نجفی سازگار نیست.

در بحث شهرداری و مدیریت شهری مهمترین بحث و موضوع، توانمندی برای انجام وظایف است.

وی با تاکید بر اینکه شهردار علاوه بر آشنائی و اشراف بر کار، باید برای مدیریت شهر وقت بگذارد، افزود: شهر تهران مشکلات عدیده دارد مثل ترافیک، حمل و نقل و آلودگی هوا. بنابراین شهردار باید باید فردی باشد که بر این امور تسلط داشته باشد.

نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حل مشکلات شهر باید کار و تلاش کرد، افزود: در حال حاضر که بین شهرداری و دولت از نظر همفکری، توازون برقرار است، باید از فرصت نهایت استفاده و بهره را برد و موقعیت را جهت پیشبرد امور مغتنم شمرد.

قطعا کسی که از نظر جسمی در سلامت نیست و بیماری و ضعف دارد، نه تنها نمی تواند وضعیت شهر تهران با این مشکلات را بهبود ببخشد بلکه باعث می شود تا وضعیت روز به روز پس رفت داشته باشد.

متاسفانه در این وضعیت تصمیماتی گرفته می شود که از جیب مردم هزینه می شود و از جیب مردم برای تامین هزینه ها اقدام می شود.

در مراسم روز زن در برج میلاد در روز سه شنبه 15 اسفند تعدادی از دختران به رقص پرداختند که شهردار تهران هم در مراسم حضور داشت.

چند روز بعد از مرام جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران از تشکیل پرونده در دادسرای تهران برای شهردار و دیگر عوامل حادثه خبر داد و اظهار داشت: پس از نامه دادستان کل کشور و گزارش سرپرست دادسرای ارشاد، در این زمینه شهردار و دیگر عوامل این مراسم احضار شدند و حسب گزارش واصله، در روز شنبه 19 اسفند از شهردار تهران تحقیق به عمل آمده است.

صبح روز چهارشنبه 23 اسفند خبر استعفای محمدعلی نجفی شهردار تهران رسانه ای شد.

اما اخیرا زمزمه هایی مبنی بر پس گرفتن استعفای نجفی مطرح شده است.

در همین زمینه غلامعلی رجایی مشاور شهردار تهران در کانال تلگرامی خود نوشت: نجفی مایل به کناره‌گیری نیست و اعضای شورای شهر هرگز مایل به پذیرش استعفای وی نیستند.

همچنین داریوش قنبری مشاور پارلمانی شهردار تهران  گفت: آقای نجفی چند روز قبل از آغاز سال نو، استعفاء داد ولی فعلا استعفای وی مسکوت مانده است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com