تلگرام مختل شد
اختلال پیام‌رسان «تلگرام» که از حدود ساعت ۷ صبح امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین)، بر روی سیستم‌عامل‌های مختلف آغاز شده بود، یک ساعت بعد رفع شد.

مختل شدن تلگرام از ساعت 7 صبح امروز

در روزهایی که حرف و حدیث‌ها مبنی بر احتمال فیلتر شدن تلگرام بالا گرفته است، از حدود ساعت 7 صبح چهارشنبه این پیام‌رسان مختل شده اما خبری از فیلتر شدن آن منتشر نشد و البته پیگیری‌ها نشان می‌داد که این اپلیکیشن با استفاده از فیلترشکن نیز در دسترس نبوده است.

«پاول دوروف» مؤسس و مدیر تلگرام هنوز در توئیتر خود درباره دلایل این اختلال و کشورهایی که این پیام‌رسان در آنها با مشکل مواجه شده، اظهارنظری نکرده اما برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی در برخی کشورهای دیگر نیز گفته‌اند که این اختلال یک‌ساعته را تجربه کرده‌اند.

بررسی‌ها نشان داد که عملکرد اپلیکیشن تلگرام در نسخه‌های اندروید و ios با مشکل مواجه شده و ارتباط نسخۀ دسکتاپ آن نیز قطع شده بود؛ اما یک ساعت بعد، این اختلال رفع شد.


قطعی تلگرام سراسری بوده و ربطی به فیلترینگ ندارد

ساعاتی پیش دسترسی کاربران به شبکه اجتماعی تلگرام به دلیل نامعلوم قطع شد؛ هم نسخه‌ی موبایلی و هم نسخه کامپیوتری این نرم‌افزار پیام‌رسان، برای مشترکان اینترنت ثابت و همراه از دسترس خارج شد.

همچنین بررسی‌های صورت گرفته نشان داد که حتی با استفاده از فیلترشکن هم، استفاده از تلگرام امکان‌پذیر نبود و این احتمال می‌رفت که سرورهای اصلی این پیام‌رسان قطع شده باشد.

پس از حدود یک ساعت قطعی، تلگرام دوباره وصل شد و کاربران توانستند به حساب‌های کاربری خود دسترسی پیدا کنند.

محمد حسین‌پور مدیر روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی در این خصوص توضیح داد: این اختلال سراسری بوده و ربطی به فیلترینگ این پیام‌رسان ندارد. مشکل ایجاد شده از طرف خود شرکت تلگرام است و در یک ماه گذشته این چهارمین باری است که این اختلال ایجاد می‌شود. اختلال‌های مکرر در تلگرام نشان می‌دهد که این پیام‌رسان، یک سکوی ناپایدار است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir