زلزله ای به بزرگی 5.9 ریشتر بوشهر را لرزاند
سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در بوشهر گفت: تیم‌های امدادی به محل وقوع حادثه اعزام شده اند.

جزئیات وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در بوشهر/ اعزام تیم های امدادی به محل حادثه

سید مصطفی مرتضوی سخنگوی سازمان امداد و نجات درخصوص زمین لرزه در بوشهر اظهار داشت: این زمین لرزه ساعت 11:04 صبح امروز در عمق 18 کیلومتری زمین و در ۳۰ کیلومتری منطقه کاکی بوشهر به وقوع پیوسته است.

لحظاتی پس از وقوع این حادثه 4 تیم امدادی به محل اعزام شدند تا اقدامات لازم جهت کمک به حادثه دیدگان احتمالی انجام گیرد.

هنوز از میزان خسارت و تلفات جانی احتمالی این حادثه گزارشی واصل نشده است و اخبار تکمیلی در این زمینه به زودی اعلام می‌شود.


معاون عملیات سازمان امداد نجات: زلزله در منطقه کوه جاشک که تقریبا خالی از سکنه است رخ داده و بر اساس ارزیابی‌های اولیه این حادثه تاکنون تلفات جانی به همراه نداشته است.

 ریزش کوه در بوشهر در پی زلزله امروز

زلزله بوشهر بحرین را هم لرزاند

سازمان زمین شناسی آمریکا قدرت زمین‌لرزه امروز را ۵.۵ ریشتر و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اعلام کرد.

ساکنان بحرین نیز در شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند زمین لرزه را حس کرده‌اند.

وضعیت تامین آب و برق بوشهر پایدار است/ اعلام آماده‌باش به اکیپ‌های عملیاتی

میثم جعفرزاده مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو گفت: زلزله 5.9 ریشتری امروز منطقه کاکی بوشهر، آسیبی به تأسیسات آب و برق استان وارد نکرده و در حال حاضر شرایط تامین آب و برق کاملا پایدار است.

میثم جعفرزاده درباره خط آبرسانی کوثر  که تامین‌کننده آب منطقه است اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار این خط در شرایط نرمال قرار دارد و ایستگاه‌های پمپاژ آن نیز در حال بهره‌برداری هستند.

وی با اشاره به وضعیت برق‌رسانی در منطقه‌ای که زلزله رخ داده نیز عنوان کرد: شبکه برق منطقه در وضعیت پایداری کامل است و تمامی تیم‌های عملیاتی آب و برق استان تا 24 ساعت آینده در حالت آماده باش کامل هستند.

ساعت 11:04 زلزله‌ای با شدت 5.9 در مقیاس ریشتر  در استان بوشهر اتفاق افتاد که در پی آن شرکت توانیر به کلیه تیم‌های عملیاتی در منطقه تا ۲۴ ساعت آینده اعلام  آماده‌باش کرد.

در همین باره دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل توانیر با صدور اطلاعیه ای تاکید کرده است: ضروری است ضمن رصد کامل وضعیت پایداری برق، مطابق با روال شرایط اضطراری عمل شود. در این اطلاعیه خطاب به شرکت‌های برق منطقه‌ای فارس و توزیع برق بوشهر، هم نسبت به حفظ آماده باش تا ۲۴ ساعت آینده تاکید شده است.

 گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com