راه‌اندازی سامانه‌ای برای رصد آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان
وزیر آموزش و پرورش از راه‌اندازی سامانه ای برای شناسایی و رصد آسیب های اجتماعی دانش آموزان خبر داد.

دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش بعد از تعطیلات در هفته آینده منتشر می شود

بطحایی وزیر آموزش و پرورش درباره انتقاد معلمان از قانون مدیریت خدمات کشوری گفت:  اخیرا مجلس طرحی را در دست دارد که براساس آن آموزش و پرورش از قانون خدمات کشوری مستثنی شود و قوانین خاص خود را داشته باشد اما این موضوع به شکل جدی در دولت مطرح نیست.

در صورت تصویب طرح مجلس، بخش هایی از قانون مدیریت خدمات کشوری خارج می شوند و تاثیراتی نیز بر نظام معیشتی دارد اما هنوز مختصات آن مشخص نیست.

وزیر آموزش و پرورش درباره استخدام نیروهای حق التدریس گفت: سال آینده می‌خواهیم از حداکثر ظرفیت، برای به کارگیری نیروهای حق التدریس استفاده کنیم، اما این افراد باید ضوابط مورد نیاز آموزش و پرورش را داشته باشد.

وی در ادامه تاکید کرد که معلمان مانند سایر کارمندان دولت به آموزش های تکمیلی و ضمن خدمت نیاز دارند و آموزش های معلمان در این زمینه باید تقویت شود. در همین راستا برای سال تحصیلی آینده براساس نرم افزاری که پیش بینی شده، برنامه جامعی را پیش بینی کرده ایم تا آموزش های ضمن خدمت معلمان پیگیری شود.

بطحایی درباره زمان انتشار دفترچه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش گفت: امیدواریم با مساعدت سازمان سنجش دفترچه بعد از تعطیلات یعنی در هفته آینده منتشر شود.

وی همچنین با بیان اینکه مهمترین طرح آموزش و پرورش در حوزه مقابله با آسیب ها،  اجرای طرح نماد است اما مدارس تحت پوشش این طرح بسیار اندک است. سامانه ای را برای رصد آسیب های اجتماعی در نظر گرفتیم تا با شناسایی آنها به موقع ورود پیدا کرده و با آن مقابله شود‌.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilnanews.com