فرایند انتخاب شهردار جدید تهران بیرون از شورای شهر تهران رقم خورده است
 عضو سابق شورای شهر تهران گفت: افشانی فارغ از رزومه‌اش که همراه با انتقاداتی در گذشته بوده است، مسئولیت‌های مهم ملی در کارنامه خود ندارد ضمن اینکه فرآیند انتخاب افشانی بیرون از شورای شهر تهران رقم خورده است.

تنها کسی که احتمال کمتری باری انتخاب داشت آقای افشانی بود

مرتضی طلایی عضو سابق شورای شهر تهران پیرامون انتخاب شهردار جدید تهران و فرآیند انتخاباتی که منجر به بگو و مگوهای سیاسی و اختلاف برانگیز میان اصلاح طلبان شده است، گفت: به‌ نظر می‌رسد تنها کسی که احتمال کمتری برای انتخاب داشت آقای افشانی بود ولی به‌ هر صورت انتخاب شدند. به اعتقاد بنده همه ما موظفیم که به وی کمک کنیم تا موفق شود و امیدوارم که وی بتوانند این ماموریت و مسئولیت سنگین را به‌خوبی انجام دهند و از عهده آن برآیند و کسانی هم که در شورای شهر وی را انتخاب کردند بدور از سهم‌خوهی به وی در انجام مسئولیتش کمک کنند.

به اعتقاد بنده شهردار تهران باید در حداقل حالت ممکن بهره‌ای علمی داشته باشد و حتی گاه باید برای شهرداری تهران جایگاه شخصیتی فراملی قائل باشیم. در عین حال رزومه و سابقه کاری آن فرد نیز نشان‌دهنده موفقیت او در مسئولیت‌های قبلی باشد و نشانه کارآمدی او باشد. اما در مورد آقای افشانی فارغ از رزومه وی که همراه با انتقاداتی در گذشته بوده است و هرچند مسئولیت استانداری فارس را برعهده داشته اما مسئولیت‌های مهم ملی در کارنامه خود ندارد. اما به‌ هر جهت الان وی انتخاب شده و نمی‌توان اکنون گفت و پیش‌بینی کرد که عملکرد وی در آینده چگونه خواهد بود. اما باید مدتی بگذرد تا ببینیم که گام‌های نخستین خود را چگونه برمی‌دارد و درآن حال می‌توان از موفقیت و یا عدم موفقیت وی سخن گفت. وظیفه و آرزوی ما این است‌که افشانی در کارش موفق شود.

بنده نیز خود را در مقام اظهارنظر درباره وی نمی‌دانم و درحال‌حاضر نه خوشبین و نه بدبین هستم. اما اگر واقع‌بینانه به مسئله نگاه کنیم باید گفت که وی شرایط سختی را در شهر تهران خواهد داشت و کار با شورای کنونی نیز سخت است و با اینکه وی منتخب همین شوراست. اما به‌نظر می‌آید که اتفاقات دیگری در انتخابش دخیل بوده است که شاید شورای شهر در آن دخالت چندانی نداشته است. حتی در رسانه‌ها شنیدیم که در مرحله اول رای آقای مکارم از وی بیشتر بوده است و این نشان از این دارد که بیرون از شورا اعمال نظراتی وجود دارد.

متاسفانه حاکم بودن برخی بحث‌های سیاسی بر شورای شهر تهران نشان می‌دهد که تصمیم‌گیری‌ها در درون شورا اتفاق نمی‌افتد و مبتنی بر نگاه کارشناسی محض و انتخاب از این راه نیست که نتیجه آن پیشرفت و عمران و ابادی شهر تهران باشد. آنچه که بیشتر در شورای پنجم مشاهده می‌شود این است ‌که به دنبال انتخاب چهره‌ای هستند که تحت امر عده‌ای از اعضای شورا باشد و تحت نظر آنان گام بردارد.

الان حتی اگر فردی کارآمد هم با سابقه درخشان و موفق برسر کار بیاید، به نظر بنده با این شورا کاری سخت خواه داشت. آنچه که برای آقای نجفی رخ داد این بود که عده‌ای سعی می‌کردند کم‌کاری در شهر تهران را با تخریب نیروهای انقلابی جبران کنند و اگر در روند کارشان موفق نبودند، انگشت اتهام را به سمت نیروهای انقلابی نشانه بگیرند تا قیافه حق‌له جانب گرفته و بقیه را متهم کنند و از این راه خود را در سستی‌کاری تبرئه کنند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnnews.com