واکنش معاون رئیس‌جمهور به خبر تجاوز در ایرانشهر
 معاون رئیس جمهوری در واکنش به خبر تجاوز در ایرانشهر، گفت: باید از همه راه‌های بازدارنده برای مقابله با خشونت علیه زنان و دختران استفاده کرد.

تماس تلفنی ابتکار با استاندار سیستان و بلوچستان

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری پس از گفت‌وگوی تلفنی با سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان بار دیگر بر تسریع ارسال لایحه مقابله با خشونت علیه زنان تاکید کرد و افزود: ابزارهای بازدارندگی در مقابل این چنین جنایاتی باید افزایش یابد.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز بر لزوم رسیدگی کامل به موضوع تعرض در ایرانشهر تاکید دارد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: از مجلس شورای اسلامی مجددا تقاضا دارم همچنین نسبت به درخواست دولت برای در اولویت قرار دادن لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اقدام کند.

وی با ابراز تاسف شدید از واقعه رخ داده در ایرانشهر، یکی از راههای مهم مقابله با این حوادث ناگوار و غیر قابل بخشش را حمایت از اورژانس های اجتماعی و ۱۲۳ دانست و افزود: همه دستگاههای مرتبط می بایست با توجه به ضرورت رسیدگی فوری به خشونت ها و تعرضات و حمایت های اجتماعی و تخصصی روانشناسی از شهروندان آسیب دیده از اقدامات اورژانس های اجتماعی پشتیبانی کنند.

ابتکار تاکید کرد که ماه گذشته نامه‌ای به امضای وی و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حمایت فرابخشی دولتی و غیردولتی از ۱۲۳ برای مقابله با حوادث ضد انسانی به وزیر کشور نوشته شده است.

امام جمعه مسجد نور اهل سنت ایرانشهر در خطبه های نماز عید فطر اعلام کرد: فرد دستگیر شده تاکنون تجاوز به ۴۱ دختر را اعتراف کرده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir