پیش بینی وضعیت هوای تهران و ایران برای فردا چهارشنبه 97/03/30
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از برقراری جو پایدار در غالب مناطق کشور طی سه روز آینده خبر داد

پیش‌بینی برقراری جو پایدار در کشور

احد وظیفه مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار پراکنده باران و در برخی مناطق احتمال رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سه روز آینده در خوزستان و بوشهر در بعضی ساعات وزش باد شدید رخ می‌دهد،اظهار کرد: در برخی مناطق این استان‌ها وزش باد شدید باعث خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ خرداد) غرب خلیج فارس مواج پیش‌بینی می شود.

آسمان تهران طی فردا و پس فردا، (۳۰ و ۳۱ خرداد) کمی ابری در بعد از ظهر همراه با وزش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران طی دو روز آینده ۳۵ و ۲۳ درجه سانتیگراد و ۳۶و ۲۴ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای آورده است: « به اطلاع می‌رساند به سبب وزش باد شدید طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ خرداد) خلیج فارس بویژه مناطق غربی و مرکزی آن مواج و توفانی خواهد بود. حداکثر ارتفاع موج امروز در این مناطق بین ۲ تا ۳ متر و  فردا ۱.۵ تا ۲.۵ پیش بینی می‌شود. از این روز توصیه می‌شود هنگام تردد قایق‌های تفریحی ، سبک و نیمه سنگین نکات ایمنی لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.»

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir