آخرین وضعیت پرونده مشایی و ناظم مدرسه معین
رییس کل دادگستری استان تهران گفت: پرونده رحیم‌مشایی در دادگاه است ، تعیین شعبه شده، اما تاریخ رسیدگی تعیین نشده است.

پرونده رحیم مشایی تعیین شعبه شد

غلامحسین اسماعیلی رییس کل دادگستری استان تهران در رابطه با پروند اسفندیار رحیم‌مشایی اظهار کرد: کیفرخواست به دادگاه آمده و تعیین شعبه شده، اما تاریخ رسیدگی تعیین نشده است.

قانون این اجازه را به دادگاه داده است که در مهلت یک ماه پرونده را مطالعه کند و اگر در پرونده نقصی مشاهده کرد، آن را برای رفع نقص به دادسرا بازگرداند.

رییس کل دادگستری تهران گفت: اگر ایرادی از سوی وکلا انجام شود و این ایرادات وارد دانسته شود قبل از تعیین وقت نسبت به رفع ایرادها اقدام می‌شود.
کامل است یا نه و اگر کامل بود، در همان مهلتی که قانون پیش‌بینی کرده است، وقت رسیدگی را تعیین خواهند کرد.

اگر تشخیص قاضی بر این بود که پرونده نقایصی دارد، پرونده را برای رفع نقص به دادسرا خواهند داد.

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: تاکنون قاضی پرونده نه در رابطه با تعیین زمان دادرسی تصمیمی گرفته‌ و نه به نتیجه‌ای در خصوص نقص یا عدم نقص پرونده رسیده است.

اسماعیلی در خصوص اتهامات وارده به رییس دفتر رییس دولت دهم نیز گفت: اتهامات وی مشخص است، اما طبق قانون تا زمانی که حکم قطعی صادر نشده از بیان جزئیات آن معذورم.

اسفندیار رحیم‌مشایی وکیل دارد، ولی دقیقا" نپرسیده‌ام که آیا به دادگاه مراجعه کرده‌اند یا خیر.

رییس کل دادگستری استان تهران در رابطه با پرونده ناظم مدرسه معین و اینکه آیا اعتراضی به رای صادره در این پرونده صورت گرفته یا خیر، گفت: آخرین مرحله که این موضوع را پیگیری کردم روز یکشنبه بود که تا آن زمان اعتراضی از سوی اولیای دانش‌آموزان و یا متهم و وکیلش صورت نگرفته بود.

 با توجه به اینکه مهلت ۲۰ روزه اعتراض به رای تمام نشده، نمی‌توانیم بگوییم چه خواهد شد و باید تا پایان مهلت قانونی صبر کنیم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir