پیش بینی وضعیت هوای تهران و ایران برای فردا دوشنبه 97/05/15
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از بارش باران و کاهش دما در سواحل دریای خزر خبر داد و گفت: خیزش گرد و خاک در استان خوزستان و منطقه زابل همچنان تداوم دارد

پیش‌بینی بارندگی برای سواحل خزر/ تداوم خیزش گرد و خاک در خوزستان و زابل

احد وظیفه مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، امروز و فردا (۱۴ و ۱۵ مرداد) در سواحل شمالی کشور بارش باران و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود، همچنین بارش پراکنده باران در روز سه‌شنبه (۱۶ مرداد) نیز در این بخش انتظار می‌رود.

رعد و برق و وزش باد در ساعات بعدازظهر روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۵ و ۱۶ مرداد) در استان مازندران پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر از امروز بعدازظهر (۱۴ مرداد) و طی فردا مواج خواهد بود. در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و خراسان شمالی فردا احتمال وقوع رگبار باران وجود دارد.

به گفته وظیفه، سرعت وزش باد در منطقه زابل از فردا (۱۵ مرداد) افزایش می‌یابد و سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد. این شرایط در روز سه‌شنبه (۱۶ مرداد) با شدت کمتری ادامه می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: در استان خوزستان فردا و پس‌فردا (۱۵ و ۱۶ مرداد) در برخی ساعات وزش باد و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. افزون بر این، شرق دریای عمان از امروز تا روز سه‌شنبه مواج خواهد بود.

وضعیت هوای تهران در فردا:

وظیفه در پایان در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۵ مرداد) صاف تا کمی ابری در بعدازظهر همراه با وزش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۳۷ و ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود، همچنین آسمان تهران در روز سه‌شنبه (۱۶ مرداد) صاف با بیشترین و کمترین دمای ۳۷ و ۲۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir