انگیزه عامل خونگیری مدرسه تاکستان "عاشقانه" بوده است
مدیر جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: انگیزه عامل خونگیری مدرسه تاکستان "عاشقانه" بوده است. این فرد که ۱۸ سال هم دارد، با دستگاه تست قند خون خود به مدرسه رفته و یک سری آزمایش قند خون گرفته است

فرد مزبور به بیماری دیابت مبتلا بوده و دستگاه تست قند خون نیز برای خود او بوده است

حسن آصفی  در پاسخ به این پرسش که آیا انگیزه فردی که به عنوان مامور هلال احمر در مدرسه‌ای دخترانه در شهرستان تاکستان حاضر شده و با سرنگ مشترک از دانش‌آموزان تست خون گرفته، مشخص شده یا خیر اظهار کرد: این فرد در اختیار مراجع قضایی و انتظامی است و به ما مطلبی اعلام نشده اما احتمالاً انگیزه این فرد عاشقانه بوده است.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر استان قزوین، با بیان اینکه فرد مزبور به بیماری دیابت مبتلا بوده و دستگاه تست قند خون نیز برای خود او بوده است گفت: این فرد که ۱۸ الی ۱۹ سال هم دارد، با همان دستگاه تست قند خون به مدرسه رفته و یک سری آزمایش قند خون گرفته است.

آصفی درباره حضور این فرد در مدرسه دخترانه تحت عنوان مامور هلال احمر گفت: این فرد هیچ‌گونه رابطه کاری با هلال احمر ندارد و فقط قبلاً در یک دوره ۲۲ ساعته آموزش کمک‌های اولیه که هر کسی می‌تواند در آن شرکت کند، حضور یافته و شرکت کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین به حضور بدون مشکل این فرد در مدرسه اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش به درستی حتی در برنامه‌های مشترکی که با آنها داریم سخت‌گیری کرده و از قبل، هماهنگی‌های لازم صورت می‌گیرد تا یک برنامه مشترک در مدرسه‌ای اجرا شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه یک مقدار مدیر و ناظم مدرسه اهمال کردند و دادستان هم دستور بازداشت مدیر و ناظم مدرسه مزبور را صادر کرده است.

دو روز قبل (پنج‌شنبه) ۱۹ مهر بود که خبر خونگیری از ۳۰دانش‌آموز دختر یک مدرسه با سرنگ مشترک در رسانه‌ها منتشر شد. به دنبال انتشار این خبر، روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین اعلام کرد: درپی حادثه‌ای که روز چهارشنبه برای یکی از دبیرستان‌های دخترانه شهر تاکستان رخ داد و براساس آن فردی با ورود به مدرسه اقدام به تست خون دانش‌آموزان با استفاده از سرنگ مشترک کرد، سه نفر از عوامل این مدرسه برای انجام بازجویی‌های بیشتر بازداشت شدند. مدیر، معاون آموزشی و مربی بهداشت مدرسه بازداشت شده‌اند تا بازجویی‌های بیشتری انجام شود. عوامل مدرسه نباید به این سادگی فردی را که هیچ نامه‌ای از آموزش و پرورش نداشت به مدرسه راه می‌دادند.

بنابر اعلام آموزش و پرورش قزوین، فردی که وارد مدرسه شده و اقدام به تست قند خون ۳۰ نفر از دانش‌آموزان دختر کرده است، پسر جوان ۱۷ساله‌ای بود که به‌نظر می‌رسد با یکی از دانش‌آموزان آشنا بود. این فرد مجوزهای مربوطه از جمله کارت هلال احمر را جعل کرده با پوشیدن کاور جمعیت هلال احمر وارد مدرسه شد. البته طبق اعلام مرکز بهداشت تاکستان، دانش‌آموزان مورد بررسی‌های دقیق قرار گرفته و خوشبختانه هیچ کدام براثر این حادثه دچار مشکل و بیماری نشدند. هم‌اکنون مشکل اصلی این است که چرا عوامل مدرسه به این آسانی اجازه ورود این فرد را به حریم مدرسه داده و از آموزش و پرورش منطقه استعلام لازم را انجام نداده‌اند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com