باران در راه بیشتر استان‌های کشور
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز (۲۶ آذر) گفت: شدت بارش‌ها در ۱۳ استان کشور از جمله تهران است

باران در راه بیشتر استان‌های کشور

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز (۲۶ آذر) گفت: شدت بارش‌ها در ۱۳ استان کشور از جمله تهران است.

احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۲۶ آذر) با ورود سامانه بارشی از غرب کشور بارش در دامنه‌های زاگرس واقع در غرب و شمال غرب و سواحل غربی خزر آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: از بعد ازظهر امروز (۲۶ آذر) با تقویت سامانه در غرب کشور دامنه فعالیت آن به جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز، قزوین، زنجان و برخی مناطق مرکز گسترش می‌یابد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بعد ازظهر امروز (۲۶ آذر) تا ظهر فردا (۲۷ آذر) شدت بارش در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان و زنجان، شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران، جنوب استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، شمال غرب خوزستان، غرب لرستان و غرب چهارمحال و بختیاری است که در غرب استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان و شمال غرب خوزستان احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه در مناطق سردسیر و کوهستانی ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود، گفت: بعد ازظهر فردا (۲۷ آذر) از فعالیت این سامانه در نیمه غربی کاسته می‌شود و فقط در دامنه‌های البرز شرقی در استان‌های سمنان، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شرق سواحل خزر فعال است همچنین از روز چهارشنبه (۲۸ آذر) ایت سامانه از کشور خارج می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۷ آذر) ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران و به تدریج کاهش ابر، اوایل شب وزش باد شدید با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۲۸ آذر) نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir