توافق جدید ایران با ترکیه در حوزه اینترنت
وزیر ارتباطات گفت: طبق ابلاغ مرکز ملی فضای مجازی برای کاهش اثر تحریم‌ها در بخش اینترنت با کشور ترکیه توافقاتی کردیم و مذاکراتی نیز با عراق و روسیه در زمینه شبکه در دستور کار است

توافق جدید ایران با ترکیه در حوزه اینترنت

محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در مراسم افتتاح هسته شبکه ملی اطلاعات، اظهار داشت:‌ در راستای دستور مرکز ملی فضای مجازی تمامی دستگاه‌های آمریکایی از شبکه ملی اطلاعات حذف شده است و امرز اعلام می‌کنیم که در کل شبکه ملی اطلاعات از هیچ محصول آمریکایی استفاده نمی‌شود.

وی ادامه داد: از همه خواهش می‌کنم مطالبات سیاسی خود را در شبکه ملی اطلاعات وارد نکنند و فیلترینگ نیز ارتباطی با شبکه ملی اطلاعات ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت:‌ بنابر ابلاغ مرکز ملی فضای مجازی درباره کاهش اثر تحریم‌ها در حوزه اینترنت با کشور ترکیه توافقاتی انجام داده‌ایم و با کشورهای عراق و روسیه نیز مذاکراتی را در زمینه پییرینگ شبکه در دستور کار است.

جهرمی افزود: همچنین توافقی چهارجانبه در منطقه شامل کشورهای ایران، ترکیه، روسیه و آذربایجان منعقد شده که از کسب و کارهای نوپا در بازارهای بین‌المللی و سرمایه‌گذاری خطر پذیر حمایت می‌کند تا بازار کسب و کارهای خطر پذیر در منطقه رشد کند.

وی همچنین با اشاره به وظایف دستگاه‌ها در حمایت از پیام‌رسان‌های بومی گفت:‌وزارت ارتباطات مسئولیت‌های برای حمایت از پیام‌رسان‌ها بر عهده داشته و از آنها حمایت کرده، ولی برخی دستگاه‌های مدعی وظایف خود را انجام نداده‌اند و صرفا مدعی کم کاری وزارت ارتباطات هستند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com