شیطان بازار جنوب تهران، محل جولان مالخر‌ها
اینجا شیطان بازار است، جایی در جنوب تهران که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن یافت می‌شود

شیطان بازار جنوب تهران، محل جولان مالخر‌ها

خلازیر که این روز‌ها نام آن به سهیل تغییر یافته محله‌ای است که در منطقه ۱۹ (جنوب پایخت) قرار دارد. این محله بزرگ‌ترین مرکز خرید و فروش لوازم دست دوم است و علاوه بر آن در این بازار می‌توان از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را پیدا کرد.

در خلازیر مکانی به نام شیطان بازار وجود دارد که روزانه صد‌ها نفر خریدار و فروشنده در آن رفت و آمد می‌کنند. شیطان بازار خلازیر، نه تنها راه خرید و فروش کالا‌های مسروقه را برای سارقان و مالخر‌ها تسهیل کرده است، بلکه خیابان‌های این منطقه هنگام برگزاری این بازار شاهد ترافیک و ازدحام جمعیت هستند که باید مورد توجه شهرداری و نیروی انتظامی قرار گیرد.

عبادالله فتح الهی شهردار منطقه ۱۹ درباره اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی این منطقه اظهار کرد: شرایط خلازیر نسبت به سال گذشته بهتر و مناسب‌تر شده و تامین روشنایی آن از اقدامات اجرایی در راستای ساماندهی این خیابان است.

شهردار منطقه ۱۹ افزود: امسال تلاش می‌کنیم هیچ خیابانی در منطقه تاریک نماند و پروژه روشنایی این خیابان هم بزودی آغاز خواهد شد.

سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت درباره کالا‌های مسروقه و مالخران خلازیر گفت: بی‌شک تخلفاتی از جمله سرقت و مالخری از مسائلی است که به شکل جدی برای مبارزه با آن و دستگیری متخلفان در نیروی انتظامی برنامه داریم.

رئیس پلیس پایتخت بیان کرد: در بخشی از محله خلازیر، برخی افراد دست به فروش وسایل سرقتی و مالخری می‌زدند که در طول طرح ضربتی، این مکان از وجود مالخر‌ها و افراد مسئله‌دار پاک شده است.

وی با اشاره به اینکه دلالان و فروشندگان اجناس سرقتی این محله شناسایی و دستگیر شده‌اند، ادامه داد: مأموران انتظامی به شکل کاملاً محسوسی در این مکان حضور دارند.

سردار رحیمی تاکید کرد: در طرح برخورد با متخلفان ۳۰۰ نفر دستگیر و افرادی که برای فروش اجناس سرقتی به این محله مراجعه می‌کنند، بازداشت می‌شوند.

رئیس پلیس پایتخت گفت:طرح دستگیری مالخر‌ها در خلازیر مداوم و مستمر است و قرار نیست به شکل مقطعی اجرا شود.

با ساماندهی این خیابان افراد بیشتری می‌توانند به محله خلازیر مراجعه کنند و با صرف وقت و هزینه کمتری وسیله مورد نیاز خود را پیدا کنند. شاید روزی در چنین جا‌هایی مانند دیگر کشورها که خانواده‌ها لوازمی که مورد نیازشان نیست را عرضه می‌کنند، خانواده‌های ایرانی هم لوازم دست دوم خود را به فروش برسانند تا هم برایشان به صرفه‌تر باشد و هم خیال خریداران از بابت اجناسی که خریده‌اند راحت‌تر باشد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir