توقیف ۳ هزار خودرو پلاک مخدوش در تهران
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از توقیف بیش از ۳۰۰۰ خودرو با پلاک مخدوش در اجرای طرح «طاهر» خبر داد

توقیف ۳ هزار خودرو پلاک مخدوش در تهران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از توقیف بیش از ۳۰۰۰ خودرو با پلاک مخدوش در اجرای طرح «طاهر» خبر داد.

سردار محمدرضا مهماندار در اجرای دومین مرحله از طرح انتظامی ترافیکی «طاهر» با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی اجرای دومین مرحله از طرح انتظامی و ترافیکی طرح طاهر که با مشارکت یگان‌های مختلف پلیس پایتخت با محوریت پلیس راهور انجام شد، بیش از ۳۰۰۰ خودرو که اقدام به مخدوش کردن پلاک کرده بودند با حکم قضائی شناسایی و متوقف شدند.

مهماندار با بیان اینکه جعل پلاک علاوه بر جریمه رانندگی از شش ماه تا یک سال حبس نیز با نظر قاضی دارد، خاطرنشان کرد: عمده این موارد در محدوده ورودی طرح ترافیک و زوج و فرد بوده است.

مهماندار همچنین از امکان شناسایی خودروهای پلاک مخدوش و نیز پلاک‌های جعلی توسط دوربین‌ها خبر داد و گفت: با استفاده از دوربین‌هایی که در اختیار داریم پلاک‌هایی که از سوی راننده پوشانده شده باشد قابلیت شناسایی دارد. ضمن اینکه این امکان را داریم تا خودروهایی که پلاک‌شان جعلی است نیز شناسایی کنیم. به عنوان مثال در این طرح خودروی پژویی متوقف شده که پلاک یک دستگاه سواری سمند روی آن نصب شده بود که مأموران ما به وسیله دوربین‌ها و تطبیق بدنه خودرو آن را تشخیص دادند.

مهماندار اضافه کرد: در این شرایط علاوه بر جریمه و مجازاتی که با دستور مقام قضائی انجام می‌شود، باید جریمه متعلق به پلاک خودروی دیگر را که جعل کرده‌اند پرداخت کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تشکیل بانک اطلاعاتی خودروهای پلاک مخدوش در پلیس راهور خبر داد و گفت: اطلاعات این خودروهای توقیفی وجود دارد و اگر دوباره دست به چنین اقدامی بزنند با استفاده از این اطلاعات مجازات بیشتری در انتظارشان خواهد بود.

مهماندار درباره اینکه آیا ممکن است خطای چشم از سوی مأموران سبب جریمه اشتباه شود، گفت: چنین اتفاقی بسیار بسیار نادر است و مقدار کمی گزارش شده اما اگر راننده‌ای با چنین مسئله‌ای مواجه شد می‌تواند با مراجعه به پلیس راهور اعتراض کند ضمن اینکه در حال حاضر نیز اکثر ثبت تخلفات ما به وسیله دوربین انجام می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در روزهای پنجشنبه و تأثیرات نیز گفت: اجرای این طرح منجر به کاهش ترافیک در روزهای پنجشنبه شده و در همین راستا نیز پیام‌های متعددی را از تشکر شهروندان دریافت کرده‌ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرداری نیز گفت: متأسفانه توان شهرداری امروز پاسخگوی نیازهای شهر در حوزه حمل و نقل عمومی نیست و باید این توان افزایش یابد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir