آماده باش کامل در لرستان برای بارندگی‌های جدید
استاندار لرستان از وجود تعداد زیادی روستا و شهر در ۱۲۰ کیلومتر از حاشیه رودخانه‌های استان خبر داد

آماده باش کامل در لرستان برای بارندگی‌های جدید

دکتر سیدموسی خادمی گفت: در سفری دو روزه، وزیر بهداشت به نمایندگی از هیئت دولت و رئیس جمهور در استان حضور پیدا کرد. در این سفر دکتر نمکی از مناطق مختلف سیل زده استان بازدید و از نزدیک با مردم گفت‎وگو کرد.

وی با اشاره به حجم بالای خسارت‌ها گفت: متأسفانه تأسیسات دولتی و زیربناها مانند جاده‌ها، ابنیه فنی و تجهیزات آب و برق روستاها در این حادثه آسیب دیده‌اند که بخشی از آنها در این چند روز که فرصتی به دست آمده ترمیم شد اما قسمت عمده‌ای، نیازمند تأمین منابع مالی و زمان است تا کار را به صورت اساسی انجام دهیم.

خادمی از آماده باش کامل استان برای بارندگی‌های جدید خبر داد و افزود: امیدواریم این بارندگی‌ها تبدیل به سیل نشود چراکه بنا بر پیش بینی‌های هواشناسی حجم و شدت بارش‌ها خیلی بالا است و ما همچنان در معرض خطر هستیم.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی آماده هستند، بیان کرد: از مردم درخواست می‌شود که از رفتن به حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند؛ کسانی که منازل آنها در این مناطق قرار دارد حتی الامکان خانه‌های خود را ترک کنند.

وی خاطرنشان کرد: در استان ما در مسیری نزدیک به ۱۲۰ کیلومتر تعداد زیادی روستا و شهر در حاشیه رودخانه قرار دارند که در معرض تهدید هستند.

خادمی با بیان اینکه هنوز برآوردهای ریالی خسارت سیل اخیر تکمیل نشده است، گفت: در بعضی موارد خسارات در حال شکل گیری نیز هستند و طی بارندگی روز گذشته برخی مناطق دچار مشکل شد اما امیدواریم تا روز شنبه و پایان وقت اداری گزارش را آماده و ارائه کنیم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir