داغِ داغ؛ تهران ۴۰، مشهد ۴۷ و اهواز ۴۹درجه
سازمان هواشناسی اعلام کرد: در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار همراه با ماندگاری توده هوای گرم پیش بینی می‌شود

داغِ داغ؛ تهران ۴۰، مشهد ۴۷ و اهواز ۴۹درجه

سازمان هواشناسی اعلام کرد: در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار همراه با ماندگاری توده هوای گرم پیش بینی می‌شود.

هوای تهران تا شنبه، صاف، گاهی همراه با وزش باد پیش بینی شده و بیشترین دمای هوای پایتخت امروز و فردا به ۴۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

بیشترین دمای هوای اهواز نیز از امروز تا پنجشنبه ۴۹ درجه سانتیگراد خواهد بود.

همچنین در بعدازظهر امروز با افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق، وقوع گرد و خاک در جنوب استان های خوزستان و بوشهر دور از انتظار نیست.

میانگین دمای هوا در خراسان رضوی روند افزایشی داشته بطوری که بیشینه آن در مناطق گرمسیر خراسان رضوی تا ۴۷ درجه می رسد.

انتظار بارش‌های پراکنده در نقاط مختلف کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در مدت سه روز آینده شاهد بارش‌های پراکنده و رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور خواهیم بود.

کبری رفیعی روز چهارشنبه افزود: امروز (۵ تیرماه) در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات البرز مانند استان‌های سمنان، شرق مازندران، گلستان و شرق تهران بارش‌های پراکنده گاهی همراه با رعد و برق رخ خواهد داد.

وی اظهار داشت: فردا بعدازظهر سواحل خزر و شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل این شرایط رخ خواهد داد و بعدازظهر جمعه تا یکشنبه هفته آینده همین شرایط در این مناطق ادامه دارد.

رفیعی ادامه داد: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل شاهد وزش بادهای شدید خواهیم بود که پدیده گرد و خاک را به همراه خواهد داشت که موجب کاهش دید و اُفت کیفیت هوا در این منطقه می‌شود.

وی گفت: طی سه روز آینده جنوب سمنان، شمال و شرق اصفهان، شمال یزد، قم و جنوب تهران وزش باد همراه با گرد و خاک خواهند داشت که از بعدازظهر امروز و فردا با توجه به افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق شاهد وقوع گرد و خاک در جنول غرب اهواز خواهیم بود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir