حقایق اعجاب‌ انگیز از روسپیگری در تهران
حسین ایمانی‌جارجرمی، جامعه‌ شناس شهری می گوید: روسپیگری در هر بخش از شهر ما به نوعی خاص، خودش را نشان می‌دهد

حقایقی از روسپی های تهران

در مناطق شمالی شهر فعالیت اكثر این زنان اصلا به شكل خیابانی نیست، بلكه بیشتر به شكل تلفنی است در حالی كه در مناطق جنوبی كه فقر و اعتیاد در آنها بیشتر است، زنان روسپی به شكل خیابانی بیشتر دیده می‌شوند. از سویی دلیل روسپیگری در مناطق شمالی بیشتر تنوع‌طلبی و لذت‌جویی عرضه‌كننده و متقاضی است، در حالی كه در مناطق جنوبی مهم‌ترین دلیل آن فقط فقر است.
بر اساس نتایج پژوهش‌های اطلس كیفیت زندگی در شهر تهران كه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران آن را منتشر كرده است، شهروندان مناطق 17، 20 و 2 بیشترین آمار زنان خیابانی را در مناطق خود گزارش كرده‌اند و در مقابل مناطق 3، 1 و 21 دارای كمترین تعداد زنان خیابانی از دیدگاه شهروندان بوده‌اند.

این گزارش تصریح می‌كند كه در 335 محله مورد بررسی، در 24 محله فراوانی زنان خیابانی از دیدگاه شهروندان بیشتر از حد متوسط بوده است. این گزارش اما الگوی خاصی را در مورد زنان خیابانی ارایه نمی‌كند، چراكه به گفته این گزارش، هم مناطق شمالی (منطقه 2) و هم مناطق جنوبی شهر (17و20) در زمره مناطقی هستند كه بیشترین آمار زنان خیابانی را داشته‌اند.

حسین ایمانی‌جارجرمی، جامعه‌شناس شهری در این مورد گفت:

* متاسفانه ماهیت و جایگاه خانواده در محله‌های ما هر روز كمتر و كمتر می‌شود، نمی‌توان این مسائل را درچارچوب خانواده‌ها حل و فصل كرد و برای همین هر روز بیشتر به سطح محلات و خیابان‌ها كشیده می‌شود.

* متاسفانه شرایط جامعه ما به گونه‌ای است كه در مورد برخی رخدادها یا آسیب‌های اجتماعی كسی جرات صحبت كردن ندارد. مثلا سگ‌گردانی هم از این دست پدیده‌هاست. مسوولان ما نمی‌خواهند قبول كنند كه به دلیل تغییر شرایط زندگی، چنین پدیده‌ای رو به افزایش است و باید در مورد آن فكری كرد.

* برای همین در حال حاضر مالكان سگ‌های خانگی هر كاری كه دل‌شان می‌خواهد می‌كنند و برخوردهای‌شان هم قلدرمآبانه است! زنان خیابانی هم چنین وضعیتی را دارند. این عجیب نیست كه در شهرهای بزرگی كه تورم و گرانی در آن موج می‌زند و بیداد می‌كند و جوانان فرصت خاصی برای ازدواج ندارند و این همه سرباز و كارگر و... كه دور از خانه‌های‌شان هستند داریم، شاهد رشد روزافزون آسیب‌های اجتماعی باشیم.

* روسپیگری در هر بخش از شهر ما به نوعی خاص، خودش را نشان می‌دهد. در مناطق شمالی شهر فعالیت اكثر این زنان اصلا به شكل خیابانی نیست، بلكه بیشتر به شكل تلفنی است در حالی كه در مناطق جنوبی كه فقر و اعتیاد در آنها بیشتر است، زنان روسپی به شكل خیابانی بیشتر دیده می‌شوند. از سویی دلیل روسپیگری در مناطق شمالی بیشتر تنوع‌طلبی و لذت‌جویی عرضه‌كننده و متقاضی است، در حالی كه در مناطق جنوبی مهم‌ترین دلیل آن فقط فقر است.

* باید بپذیریم كه در جامعه ما هم مثل تمام جوامع چنین مشكلی وجود دارد و بعد، با انجام پژوهش‌هایی علمی دلایل آن را ریشه‌یابی كنیم و درصدد رفع آن برآییم وگرنه تا وقتی كه كسی جرات صحبت در این مورد را نداشته باشد و موضوع به مساله‌ای زیرزمینی تبدیل شود، هیچ‌ وقت نمی‌توان قدمی برای حل منطقی و قطعی آن برداشت. گرچه الان شبكه‌های اجتماعی به ‌شدت به این موضوع دامن می‌زنند و خودشان به بازار داغی برای تبلیغ این زنان خیابانی بدل شده‌اند.

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : روزنامه اعتماد