ابتکار: مردم را درباره حجاب به جان هم انداخته‌اند
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره بدحجابی می‌گوید: هدف این است که داخل مردم اختلاف بیفتد و فاصله‌ها زیاد شود. یک عده‌ای بشوند طرفدار حجاب و یک عده‌ای مخالف حجاب و بعد از درگیری و نزاع و جامعه را به هم بریزند

بخشی از گفتگو با معصومه ابتکار:



تازگی‌ها درگیری در مترو بر سر حجاب زیاد است که باعث یک شکاف در جامعه شده است. من دوستانی داشته‌ام که بارها از درگیری شان در مترو گفته‌اند و خود من هم شاهد چنین برخوردهایی بوده‌ام. این به برداشت‌های مختلف از حجاب بر می‌گردد. یک سری از زنان یک چیزهایی را از حجاب نمی‌دانند و یک سری از جامعه آن را حجاب می‌دانند. برای نزدیک کردن این نگاه‌ها و برای اینکه جلوی این شکاف‌های عمیق را گرفت چه کار باید کرد؟

ما وقتی حدود را تعریف می کنیم یک مبنا و اصولی داریم که حدود شرعی آن مشخص شده و تعریف کرده که حجاب چیست و آن نیز قرائت های مختلفی دارد. یک عده نگاهی سهل گیرانه تر و دیگری نگاه سختگیرانه تری دارند. اما در کشورهای اسلامی متفاوت است. خیلی ها با لباس های سنتی اند. اصلا در کشور خودمان، به روستا ها که می روید زنان دم اسبی موهایشان را بسته اند اما حجاب دارند. لباس بر تنشان پیراهن کاملا پوشیده منطقه خودشان است و کسی ایرادی به آن ها نمی گیرد.

یکی از دلایل این موضوع ناشی از برخوردهای سلبی و نادرستی است که گاهی در جامعه می بینیم و دوم ناشی از شاید القائاتی است که از جاهای دیگر وارد اجتماع می شود. در شرایط فعلی جامعه، یکی از مسائل جامعه ما بحث جنگ روانی است. در انقلاب عصر دیجیتال و نوع ارتباطات هر فرد، هر کاربر خودش رسانه است. نوع مواجه ما با این موضوع با توجه به تحولاتی که دارد اتفاق می افتد و جنگ روانی که عامدا علیه مردم ایران در ابعاد مختلف اتفاق می افتد. در بحث اقتصاد وسیاسی، ما جنگ اقتصادی و روانی داریم؛ به هر نوعی به مردم ایران فشار می آورند.

اختلافات قومیتی و طبقاتی را تشدید می کنند یا اختلافات دیدگاهی بر سرموضوعاتی مثل بحث حجاب، هدف تشتت جامعه ایرانی است. هدف این است که داخل مردم اختلاف بیفتد و فاصله ها زیاد شود. یک عده ای بشوند طرفدار حجاب و یک عده ای مخالف حجاب و بعد از درگیری و نزاع و جامعه را به هم بریزند.

رییس‌جمهور ۳ دختر دارد و روی کودک‌همسری حساس است. بر اساس قرآن، زن در حریم خصوصی خودش آزاد است حجاب برای این است که اتفاقا اختلاط اجتماعی اتفاق بیفتد.





گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : خبرآنلاین