وزش باد نسبتا شدید در تهران
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران وزش باد نسبتا شدید در پایتخت طی امروز (۷ مهر) گسیل گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.


بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا طی صبح امروز (۷ مهر) برقراری شرایط جوی آرام همراه با ازدیاد تردد خودروها سبب تجمع آلاینده‌ها در سطح شهر می‌شود و در برخی مناطق شاهد کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

به‌تدریج تغییر شرایط جوی در طول روز و افزایش سرعت باد پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود نسبی کیفیت هوا را به دنبال دارد. هر چند با وزش باد نسبتاً شدید در برخی مناطق مستعد، گسیل گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق پیش‌بینی می‌شود.

با کاهش دما و ناپایداری‌های جوی در آغاز فصل پاییز، شکل‌گیری آلاینده ازن محدود می‌شود و طی امروز و روزهای آینده وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران ازنظر این‌ آلاینده در شرایط مطلوب قرار می‌گیرد همچنین با کاهش سرعت باد در اواخر امروز (۷ مهر) و کاهش ناپایداری جوی در ساعت اوج ترافیک شبانگاهی تجمع ذرات معلق و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نیست.

تداوم شرایط جوی آرام تا صبح فردا (۸ مهر) همراه با تردد خودروها غلظت ذرات معلق را افزایش می‌دهد و در برخی مناطق کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد. با افزایش نسبی سرعت وزش باد و رشد ناپایداری جوی تا بعد ازظهر فردا، پراکندگی آلاینده‌ها سبب بهبود نسبی در کیفیت هوای پایتخت می‌شود اگرچه در برخی مناطق شاهد آسمان غبارآلود خواهیم بود.

با کاهش میزان ناپایداری ناشی از کاهش سرعت باد در ساعات پایانی فردا (8 مهر) و ازدیاد حجم ترافیک دوباره بر غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزوده می‌شود که به تبع آن برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد را به دنبال دارد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۹۰ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۹۴ همچنان در شرایط سالم است.




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : ایسنا