آعاز بارش برف در تهران از روز دوشنبه
سازمان هواشناسی اعلام کرد: تا روز چهارشنبه دمای هوا در غالب مناطق کشور بین ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد

کاهش 10 تا 15 درجه هوا در اکثر مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: از یکشنبه بارش برف و باران در شمال‌غرب، غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی ادامه خواهد داشت و به تدریج با حرکت سامانه بارشی به سمت مرکز و شرق کشور، برای سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز شامل قزوین، البرز، تهران و سمنان، بارش برف و باران و وزش باد و گاهی رگبار و رعد و برق پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان افزود: روز دوشنبه بارش برف و وزش باد در شمال‌غرب و برخی نقاط غرب و سواحل دریای خزر، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و شمال‌شرق ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، تا چهارشنبه دمای هوا در غالب مناطق کشور بین ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد. دریای خزر یکشنبه و دوشنبه و خلیج‌فارس یکشنبه به سبب وزش باد شدید، مواج خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: هوای تهران روز یکشنبه قسمتی ابری تا نیمه‌ابری، گاهی وزش باد شدید، روز دوشنبه نیمه ابری همراه با مه رقیق به تدریج ابری، اوایل شب بارش باران و برف، گاهی وزش باد و به تدریج کاهش دما پیش‌بینی شده و روز سه‌شنبه ابری و مه‌آلود، همراه با بارش برف، در بعدازظهر وزش باد و در اواخر وقت، کاهش ابر و کاهش دما اعلام شده است.

وی افزود: تا روز سه‌شنبه پایین‌ترین دمای هوای پایتخت به منفی ۵ درجه خواهد رسید. همچنین شهرکرد روز سه‌شنبه در سردترین ساعات، دمای منفی ۱۳ درجه سانتیگراد را تجربه خواهد کرد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com