وضعیت تعطیلی مدارس در تهران و شهرستان‌ ها
برای مقابله با کرونا مدارس و مراکز آموزش عالی در برخی شهرها تعطیل اعلام شد

وضعیت تعطیلی مدارس در تهران و شهرستان‌ ها به خاطر ویروس کرونا

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد که کلیه مدارس شهر تهران در تمام مقاطع تحصیلی فردا و پس فردا تعطیل هستند.

مسعود ثقفی در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه خبر سیما، با اعلام این خبر گفت: علت این تعطیلی آماده شدن مدارس است تا دانش آموزان در روزهای آتی با امنیت وارد مدارس شوند.

وی افزود: اقداماتی چون ضدعفونی و مسائل مرتبط با بهداشت مدرسه انجام می‌شود تا از روزهای بعد اگر شرایط فراهم بود بچه‌ها به مدرسه بروند.

همه مدارس شهرستانهای استان تهران نیز در همه مقاطع تحصیلی فردا و پس فردا تعطیل است.

مدارس و دانشگاه‌های البرز برای پیشگیری از کرونا تعطیل شد

معاون امور عمرانی استانداری البرز از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های البرز در روز یکشبنه چهارم اسفند ماه خبر داد.

علی درویش‌پور گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و توجه به سلامتی دانش آموزان و دانشجویان، فرهنگیان و خانواده‌های محترم و نظر به هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی استان، تمامی مدارس دوره‌های تحصیلی و دانشگاهی، مراکز آموزشی علمی آزاد و زبان سراسر استان در روز یکشنبه چهارم اسفندماه ۹۸ در نوبت صبح و عصر تعطیل است.

تعطیلی مدارس در گیلان

بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گیلان تمامی مراکز آموزشی و علمی استان از فردا تا پایان روز چهارشنبه مورخ هفتم اسفند تعطیل است.

تمامی مراکز آموزشی و علمی اعم از مدارس، دانشگاه‌ها، آموزشگاه های غیر دولتی، پیش دبستانی‌ها و مهدهای کودک گیلان تعطیل شدند.

براساس مصوبه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، به منظور افزایش آمادگی ها و جلوگیری موثر از گسترش شیوع کرونا ویروس تمامی مراکز آموزشی و علمی اعم از مدارس، دانشگاه‌ها، آموزشگاه های غیردولتی، پیش دبستانی‌ها و مهدهای کودک گیلان از یکشنبه چهارم اسفند تا پایان روز چهارشنبه هفتم اسفندماه تعطیل است.

کلیه مدارس و دانشگاه های استان مرکزی یک هفته تعطیل شد

رییس علوم پزشکی اراک گفت: براساس تصمیم اخذ شده در جلسه پدافند زیستی استان کلیه مدارس و دانشگاه ها تا آخر هفته تعطیل شد تا بتوانیم سرعت انتشار ویروس را کنترل کنیم.

محمد جمالیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز سه مورد مشکوک جدید ابتلا به کرونا در استان شناسایی شده که باید آزمایشات قطعی آنها انجام شود افزود: به محض اینکه پاسخ تست تاییدی دریافت شود به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

وی از مردم خواست ضمن حفظ آرامش رعایت نکات بهداشتی را جدی بگیرند و افزود: خوشبختانه بیمارانی که در مورد کرونا تحت درمان هستند روند درمانی رو به بهبودی را طی می کنند و جای نگرانی در این خصوص نیست.

جمالیان همچنین از مردم خواست که اطلاعات رسمی را از مراجع ذیصلاح دریافت کنند و افزود: کلیه مراکز سرپایی اراک اعم از کلینیک های ولیعصر، کوثر و امام رضا(ع) ویزیت عفونی را انجام می دهند و مردم می توانند برای ویزیت به این مراکز مراجعه کنند و اگر به بستری نیاز داشته باشند از همان مراکز جهت بستری راهنمایی می شوند.

وی اظهار کرد: از مردم می خواهیم که از حضور در اماکن پر ازدحام خودداری کرده و از حضور در مهمانی هایی که به صورت دسته جمعی برگزار می شود بکاهند تا از این طریق بتوانیم از انتشار ویروس جلوگیری کنیم.

گفتنی است، آموزش و پرورش استان مرکزی نیز اعلام کرده است که به منظور پیشگیری از بیماری های تنفسی و واگیردار و همینطور مراقبت در برابر ویروس کرونا، علاوه بر مدارس، آموزشگاه های زبان و آموزشگاه های علمی آزاد استان مرکزی نیز تا پایان هفته تعطیل خواهد بود.

مدارس و دانشگاه های گلستان تا آخر هفته تعطیل شد

به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا، مدارس و دانشگاه های گلستان تا آخر هفته تعطیل شد.

بنا به دستو وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ریاست دانشگاه علوم پزشکی گلستان همه مقاطع تحصیلی اعم از مدارس و دانشگاه های استان تا آخر هفته جاری تعطیل اعلام شد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ضمن تأیید این خبر گفت که این عمل به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بوده و پیش از این هم مدارس استان یکشنبه و دوشنبه تعطیل اعلام شده بودند.

مدارس استان قم ۲ روز تعطیل شد

در جلسه مدیریت بحران استان به ریاست بهرام سرمست استاندار قم تصویب شد که روزهای یکشنبه و دوشنبه 4 و 5 اسفندماه تمام مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز علمی، مهدکودک‌ها و مراکز حوزوی استان قم تعطیل است.

مسئولان مختلف کشوری و استانی با تاکید بر ضرورت بیش از پیش رعایت نکات و توصیه‌های بهداشتی در رابطه با بیماری کرونا، از تلاش همه جانبه برای مهار و کنترل آن خبر داده‌اند.

تعطیلی مدارس استان قزوین در روزهای یکشنبه و دوشنبه

باتوجه به تصمیم آموزش و پرورش استان قزوین، به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تمامی مدارس استان قزوین در روزهای یکشنبه ۹۸/۱۲/۴ و دوشنبه ۹۸/۱۲/۵ تعطیل است.

تمام مدارس زنجان تعطیل است

به نقل از اداره کل آموزش و پرور ش استان زنجان، به جهت برگزاری انتخابات در اکثر مدارس استان و ضرورت ضدعفونی کامل مراکز و پیشگیری از شیوع هر نوع بیماری واگیردار تمام مدارس استان مناطق و نواحی ۱۴ گانه فردا یکشنبه ۴ اسفند ماه صبح و عصر تعطیل است.

مدارس همدان ۲ روز تعطیل شد

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان از تعطیلی تمامی مدارس دوره های تحصیلی استان طی دو روز آینده خبر داد.
محمد سهرابی اظهار کرد: به منظور جلوگیری از شیوع کروناویروس و اهتمام به سلامتی دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده ها و نظر به هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی استان تمامی مدارس دوره های تحصیلی، مراکز آموزشی علمی آزاد و زبان سراسر استان همدان در روزهای یکشنبه و دوشنبه چهارم و پنجم اسفندماه ۹۸ در نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل اعلام می شوند.

مدارس کرمانشاه 2 روز تعطیل شد

مدارس کرمانشاه روزهای یکشنبه و دوشنبه(چهارم و پنجم اسفند) تعطیل شد.

اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اعلام کرد: نظر به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و به منظور صیانت از سلامت آحاد جامعه از جمله دانش‌آموزان، فرهنگیان و خانواده‌ها و در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، با هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی استان تمامی مدارس دولتی و غیردولتی، مراکز آموزشی علمی آزاد و زبان در سراسر استان کرمانشاه در روزهای یکشنبه و دوشنبه، چهارم و پنجم اسفند در نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل است.

طبق اعلام صورت گرفته تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه صورت نگرفته است.

مدارس استان اردبیل ۲ روز تعطیل شد

آموزش و پرورش استان اردبیل تمامی مدارس و آموزشگاه‌های علمی در این استان را برای پیشگیری از احتمال شیوع ویروس کرونا تعطیل اعلام کرد.

روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل شنبه شب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که روزهای یکشنبه و دوشنبه بر اساس مصوبات کارگروه ویژه شورای سلامت استان و به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، کلیه مدارس و آموزشگاه های علمی آزاد و زبان انگلیسی تحت پوشش آموزش و پرورش استان اردبیل تعطیل است.

همچنین دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز کلاس‌های درسی خود در تمامی استان را در این ۲ روز تعطیل اعلام کرده است.

تاکنون خبری در باره وجود موردی از ابتلا به ویروس کرونا در استان اردبیل از سوی مسوولان اعلام نشده است.

مدارس استان سمنان تعطیل شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: مدارس استان روزهای یکشنبه و دوشنبه چهارم و پنجم اسفند جاری به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ واگیر کرونا تعطیل شد.

محمد دستورانی شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: مدارس استان سمنان در تمام دوره‌های تحصیلی از پیش‌دبستانی گرفته تا دوره ابتدایی و متوسطه در این ۲ روز تعطیل اعلام شده است.

وی ادامه داد: در مدت ۲ روز تعطیلی مدرسه‌ها، کارکنان مدارس نسبت به راهکارهای پیشگیری از ابتلا به بیماری ویروسی کرونا آموزش می‌بینند و تجهیزات و امکانات بهداشتی مدارس به‌روز آوری می‌شود.

تعطیلی مدارس اصفهان، کاشان و آران و بیدگل در روز یکشنبه

اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد: به منظور ایمن‌سازی، ضدعفونی کردن و گندزدائی مدارس با هدف حفظ سلامتی دانش‌آموزان تمامی مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی، ابتدائی ، متوسطه اول، متوسطه دوم شش ناحیه شهر اصفهان، کاشان و آران و بیدگل فردا یکشنبه ۴ اسفند ماه تعطیل اعلام می‌شود.

مدارس آذربایجان شرقی یکشنبه تعطیل است

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از تعطیلی مدارس استان در تمام مقاطع در نوبت صبح و بعد از ظهر خبر داد.

تمام مدارس لرستان تا پایان هفته تعطیل است

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان گفت: بنا به دستور استاندار لرستان تمام مدارس استان تا پایان هفته تعطیل است.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان اعلام کرد: بنا به تصمیم خادمی استاندار و رئیس شورای تامین لرستان، تمامی مدارس روستایی و شهری لرستان تا پایان هفته تعطیل اعلام است.

مدارس آذربایجان‌غربی در روز یکشنبه تعطیل شد

در راستای اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ ایمنی و سلامت دانش آموزان و به منظور ضد عفونی کامل مراکز آموزشی و پرورشی برای پیشگیری از شیوع هرنوع بیماری واگیردار، فردا یکشنبه ۴ اسفند ۹۸ کلیه مدارس شهری و روستایی استان آذربایجان‌غربی در هر دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل اعلام می گردد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir