توضیح درباره زمان بازگشایی مدارس
معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش‌ها تا ۲۰ فروردین برنامه‌ریزی شده است و امکان دارد سال تحصیلی تغییر کند و و یک ماه از تعطیلات تابستانی را به آموزش اختصاص دهیم

زمان بازگشایی مدارس مشخص نیست

علیرضا کمرئی، صبح امروز در یک برنامه تلویزیونی، اظهار کرد: برای نخستین بار بعد از سال‌های جنگ تحمیلی با شبکه آموزش و سپس شبکه چهار، آموزش را از رسانه ملی آغاز کردیم و البته برای جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان در ایام تعطیلی مدارس از رسانه‌های متعددی استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تلویزیون یک رسانه مکمل است، گفت: اکنون که تعطیلی مدارس به ما تحمیل شده است باید وضعیتی ایجاد می‌کردیم که دانش آموزان آسیب نبینند و تاکنون در مدارس حدود ۷۰درصد محتوای آموزشی آموزش داده شده است و ۳۰درصد باقی مانده از طریق آموزش تلویزیونی است.

کمرئی خاطرنشان کرد: معلمان برای آموزش دانش آموزان از طریق فضای مجازی هم اقدام کرده‌اند و بیش از ۱۸۲ درس در دوره متوسطه داریم که البته حجم کار سنگین است و ۹۵درس تکراری داریم که ۹۰ درس را در تلویزیون آموزش می‌دهیم.

آموزش‌ها تا ۲۰ فروردین برنامه‌ریزی شده است

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۱۰۰هزار دانلود فیلم آموزشی داریم، تصریح کرد: با توجه به اینکه زمان بازگشایی مدارس مشخص نیست، برای تداوم آموزش دانش آموزان برنامه ریزی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: سلامت دانش آموزان برای ما اهمیت دارد و در حال حاضر آموزش‌ها تا ۲۰فروردین برنامه‌ریزی شده است و هدف گذاری تا خردادماه را انجام داده‌ایم.

احتمال اختصاص یک ماه از تعطیلات تابستانی به امر آموزش

کمرئی با بیان اینکه در فرصت باقی مانده اگر مدارس باز شوند امکان مرور دروس توسط معلمان را داریم، گفت: درسخت ترین و بدترین شرایط امکان دارد سال تحصیلی تغییرکند و یک ماه از تعطیلات تابستانی را به آموزش اختصاص دهیم.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه خانواده‌ها نسبت به آزمون دانش آموزان نگرانی نداشته باشند، اضافه کرد: مدرسه محور آموزش‌های ماست و معلمان با همکاری دانش آموزان این فضا را شکل می‌دهند و به مرور آموزش‌ها توسط معلمان هر چند کوتاه مدت می‌اندیشیم.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش در پایان گفت: ابعاد مدیریتی کار در مدارس تعطیل نیست و مدیران بخشی از جریان راهبری هستند که برای پیشبرد برنامه‌ها باید حضور داشته باشند و البته حضور موثر مدیران و معلمان را مدنظر داریم که گاهی نیاز به حضور فیزیکی آنهاست.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir