خروج بدون مجوز پزشکان از گلستان ممنوع شد
استاندار گلستان گفت: با توجه به فرارسیدن تعطیلات نوروز و نیاز مردم به داروهای اساسی، علاوه بر داروخانه‌های شبانه‌ روزی باید ۵۰ درصد داروخانه‌های روزانه هم در استان فعال باشند

ممنوعیت خروج بدون مجوز پزشکان از گلستان

هادی حق شناس عصر یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به آمار فوتی ها، اظهارکرد: ۹۵ درصد جان باختگان در استان بیش از ۴۵ سال سن داشته و ۷۵ درصد آن ها دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند.

وی گفت: همچنین ۴۳ درصد این افراد خانه دار، چهار درصد این افراد کارمند، هشت درصد بازنشسته و یک درصد فرهنگی بودند.

حق شناس با بیان این که ۴۳ درصد فوتی های کرونا مربوط به خانم ها و ۵۷ درصد مربوط به آقایان است، گفت: مردم باید باید به هشدارها توجه کنند تا شاهد روند نزولی این بیماری در استان باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به فرارسیدن تعطیلات نوروز و نیاز مردم به داروهای اساسی، علاوه بر داروخانه‌های شبانه‌ روزی باید ۵۰ درصد داروخانه‌ های دیگر هم در استان فعال باشند.

حق شناس بیان کرد: همچنین همه مراسم دینی و فرهنگی که همه ساله همزمان با سال نو در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه، برگزار می‌شد، لغو شده است.

وی تأکید کرد: ورود هرگونه مهمان به مهمانسراهای دولتی و مدارس پایان فروردین ممنوع است.

استاندار گلستان اضافه کرد: همچنین دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند، تمهیدات لازم را برای عدم حضور مردم در تفرجگاه‌ها و مناطق تفریحی در ایام تعطیلات نوروزی به ویژه در ۱۳ فروردین ماه را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: از ۲۹ اسفند تا ۱۸ فروردین سال آینده همه درمانگاه‌ های بخش خصوصی باید به صورت شبانه روزی به مردم خدمات بدهند.

حق شناس گفت: طبق مصوبه‌ ستاد مقابله با کرونای استان خروج پزشکان از تاریخ ۲۹ اسفند تا ۱۸ فروردین بدون مجوز از استان ممنوع است.

وی افزود: همه نانوایی‌های آزادپز و یارانه‌دار در استان موظف به استفاده از دستکش تهیه شده از مواد مرغوب و غیربازیافتی برای تحویل نان به مشتریان هستند و این طرح تا پایان فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

استاندار گلستان بیان کرد: همچنین مرخصی مدیران دستگاه‌های اجرایی تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده لغو می شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com