یک ماه به سال تحصیلی افزوده می‌ شود
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه درباره تعطیلی مدارس تابع سیاست‌های ستادملی کرونا هستیم، گفت: اگر مدارس از نیمه فروردین دایر شوند بابت این یک ماهی که از دست داده‌ایم یک ماه به زمان آموزش افزوده می‌شود

افزوده شده یک ماه به سال تحصیلی

محسن حاجی میرزایی در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: طبق گزارشی که یونسکو اعلام کرده است 330 میلیون دانش آموز به طور سراسری و اگر تعطیلات محدود منطقه‌ای را درنظر بگیریم حدود 500 میلیون دانش آموز در جهان از رویداد کرونا متاثر شده‌اند.

وی با بیان اینکه درباره تعطیلی تابع سیاست‌های ستادملی کرونا هستیم، گفت: مهمترین سیاستی که این روزها داریم این است که اجازه ندهیم تعطیلی مدرسه منجر به تعطیلی آموزش شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا سال تحصیلی را با کمترین آسیب و نقص به پایان ببریم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه برای این کار آموزش تلویزیونی را تدارک دیده‌ایم، گفت: به جهت آنکه وقفه آموزشی ایجاد نشود تعداد برنامه‌ها از 10 به 28 نوبت و از یک شبکه به سه شبکه افزایش پیدا کرده است و همکاری خوبی از سوی صداوسیما وجود دارد.

وی افزود: همچنین سامانه‌ای طراحی کرده‌ایم که این هفته عملیاتی خواهد شد و همه دانش آموز، معلمان و مدیران روی بستر شبکه های داخلی بایکدیگر ارتباط خواهند داشت.

وزیر آموزش و پرورش درباره زمان بازگشایی مدارس و تغییر تقویم آموزشی نیز گفت: اگر مدارس از نیمه فروردین دایر شوند بابت این یک ماهی که از دست داده‌ایم یک ماه به زمان آموزش افزوده می‌شود. هر زمانی که به سال تحصیلی اضافه می‌کنیم با احتساب آموزشی است که در این دوره در فضای مجازی و غیرحضوری ارائه و دنبال شده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir