بدعت تازه مردم در شکستن قرنطینه‌ های خانگی
سخنگوی وزارت بهداشت نسبت به افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان یزد و تبدیل این استان به یکی از کانون‌های شیوع این بیماری هشدار داد

افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان یزد

جهانپور در خلال ارائه آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ به آمار استان یزد ظرف ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: استان یزد به تناسب جمعیت و آمار کلی و موارد جدید ابتلا ، در معرض این قرار گرفته که ظرف روزهای آتی به عنوان یکی از کانون‌های شیوع بیماری قلمداد شود.

وی افزود: براساس آخرین اطلاعات و گزارشات جمع‌آوری شده حدود ۶۸ درصد درگذشتگان ناشی از ابتلا به این بیماری از افراد مسن بالای ۶۰ سال بودند لذا باید در مورد سلامت افراد مسن‌تر باید مراقبت بیشتری انجام شود. بر همین اساس دید و بازدیدهای نوروزی از موارد خطرساز برای این عزیزان خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین با کاهش سفر و ترددهای برون‌شهری و درون شهری تلاش خواهیم کرد تا زنجیره شیوع کوید ۱۹ قطع شود.

وی تأکید کرد:‌ علیرغم مشارکت شهروندان متأسفانه گزارش‌هایی موردی در پایتخت و شهرهای دیگر در محل تفرجگاه‌ها و پارک‌ها داشته‌ایم که کانون‌هایی از تجمع افراد شکل گرفته که این موضوع ممکن است به دلیل آن باشد که افراد تصور کنند این بیماری به سراغ هر فردی می‌رود غیر از آن‌ها. اما باید بدانند که بسیاری از مبتلایان چنین تصوری داشتند. لذا این بیماری با کسی تعارف ندارد و حضور و تجمع در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها مستثنی نیست. قطعا اگر این روند ادامه داشته باشد در روزهای آتی شاهد افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری خواهیم بود.

وی ادامه داد: اگر کسی هنوز این بیماری را جدی نگرفته است نیاز است که فیلم‌های منتشر شده از برخی کشورهای اروپایی به ویژه در مراکز درمانی را مشاهده کند. بی‌تردید باید نکات بهداشت عمومی را بیش از پیش رعایت کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت در بخش دیگری از صحبت های خود همچنین گفت: تمام دستگاه‌ها در تلاش هستند در فاز دوم مقابله با بیماری از طریق سامانه خوداظهاری سلامت به آدرس salamat.gov.ir اقدام به ثبت اطلاعات شهروندان کنند.

وی در خاتمه تاکید کرد: تمامی دستگاه‌ها از جمله نیروهای نظامی و انتظامی،‌سازمان‌های مردم نهاد، هلال احمر و... مشارکت و اقدامات موثری داشتند اما زمانی این اقدامات موثر خواهد بود که مشارکت حداکثری مردم را شاهد باشیم. لذا در خانه می‌مانیم،‌در شهرهای خود می‌مانیم تا انشاءالله ویروس کرونا را شکست دهیم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:isna.ir