اصفهان در مرز هشدار شیوع کرونا
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در اصفهان تا امروز (سوم فرودین ماه) را اعلام کرد

فوت ۱۰۰ نفر در اصفهان بر اثر ابتلا به کرونا

آرش نجیمی در خصوص آخرین آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در اصفهان، اظهار کرد: آمار مبتلایان به کرونا در اصفهان به جز کاشان و آران بیدگل تا امروز ( سوم فروردین ماه) به هزار و ۲۶۷ نفر افزایش یافته است.

وی گفت: طبق آخرین آمار پاسخ تست سه هزار و ۳۳۳ مورد از افراد مشکوک به کرونا در سطح شهر و استان اصفهان به جز کاشان و آران بیدگل انجام شده که از این موارد، نتیجه آزمایش ۲ هزار ۶۶ نفر منفی و متاسفانه تست هزار و ۲۶۷ نفر موارد مثبت ابتلا به کووید ۱۹ در اصفهان اعلام شده است.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، متاسفانه ۱۰۰ نفر فوت شده و تاکنون ۶۳۰ نفر از افرادی که ابتلا قطعی به کووید- ۱۹ داشته اند از بیمارستان ترخیص و ۵۳۷ نفر هنوز بستری هستند.

وی با بیان اینکه از میان مبتلایان قطعی به کووید ۱۹ در اصفهان۴۹۹ نفر زن و ۷۶۸ مورد مرد هستند، افزود: از تعداد افراد فوت شده به دلیل ابتلا به کرونا، ۶۰ نفر مرد و ۴۰ مورد زن هستند.

نجیمی اظهار کرد: علاوه بر اصفهان، تمام ۲۲ شهرستان دیگر اصفهان نیز درگیر این بیماری هستند که تاکنون، اصفهان ۵۸۸ مورد، بویین میان دشت ۳ مورد، برخوار ۳۲ نفر، اردستان ۴۰ مورد، تیران ۳ نفر، چادگان ۱۷ مورد، خمینی شهر ۷۱ مورد، خوانسار ۸ نفر، خور ۵ نمونه، سمیرم ۱۴مورد، شاهین شهر ۸۸مورد، شهرضا ۲۹ نمونه، فریدن ۹ مورد، فریدونشهر ۴، فلاورجان ۵۰ مورد، گلپایگان ۲۶ مورد، لنجان ۵۹ مورد، مبارکه ۶۶ مورد، نایین ۲۱ مورد، نجف آباد ۵۸ مورد و نطنز ۵۹مورد قطعی کرونا در آنها ثبت شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: همچنین نتیجه تست ۱۷ نفر دیگر در اصفهان مثبت شده است که مربوط به افراد مهمان در این استان هستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در اصفهان رو به افزایش است، از همه افراد جامعه خواست تا با درک شرایط موجود از تردد غیرضروری در سطح شهر کاسته و با پیوستن به کمپین در خانه می مانیم در جهت کاهش شیوع این بیماری گام بردارند تا با مشارکت اجتماعی شاهد کاهش آمار مبتلایان باشیم.

کرونا ویروس از دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان چین شیوع پیدا کرد و تاکنون هزاران نفر را درگیر کرده و تلفات بالایی داشته است. این ویروس تاکنون بیش از صد و هفتاد کشور را آلوده کرده است. کووید- ۱۹ ویروسی است که دستگاه تنفسی را نشانه می گیرد، این بیماری قابل پیشگیری است. برای پیشگیری از آن باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان جمعیت پرهیز شود، فاصله منطقی را با همه افراد (یک متر) رعایت و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری کنار گذاشته شود. شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir