۱۸۰ گلستانی بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند
رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی گلستان با اشاره به افزایش تعداد فوت‌ شدگان گلستانی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا گفت که از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۱۸۰ نفر در این استان جان خود را از دست دادند

جان باختن 180 گلستانی بر اثر ابتلا به کرونا

عبدالرضا فاضل یکشنبه اظهار داشت: در حال حاضر ۴۵۰ نفر در بیمارستان‌های گلستان به علت داشتن علایم مشکوک به این بیماری بستری هستند.

وی بدون اشاره به آمار کل مبتلایان به این بیماری در گلستان گفت: مراجعه روز یکشنبه شهروندان به مراکز درمانی استان با ظن ابتلا به کرونا بیشتر از چند روز قبل بود.

فاضل از هم استانی ها خواست بر خلاف سال های قبل از حضور در طبیعت و به جای آوردن آیین های "سیزده به در" خودداری کرده و با ادامه دادن قرنطینه خانگی، سلامت خود و اطرافیان را تضمین کنند که در غیر این صورت باید منتظر شیوع مرحله جدید این بیماری در گلستان باشیم.

بیشترین تعداد بستری های کرونا در گلستان مربوط به شهرهای گرگان، کردکوی و علی آباد کتول است و این شهرها از بیشترین تعداد افراد مبتلا و مشکوک به کرونای استان برخوردارند.

۷ نقاهت‌خانه برای گذراندن دوران پس از درمان بیماران بهبود یافته کرونا در گلستان تجهیز و مورد استفاده قرار می گیرد.

ممنوعیت تردد بین شهری در گلستان، تعطیلی واحدهای اقامتی برای نوروز و ممنوعیت وارد شدن به تفرجگاهها و بوستان‌های عمومی از جمله تمهیدات برای پیشگیری از شیوع کرونا در این استان است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir