کرونا به این زودی رفتنی نیست؛ در خانه بمانید
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: برای بعد از ۲۰ فروردین باید از الان برنامه مدونی داشته باشیم تا آسیب‌ های اجتماعی و اقتصادی کرونا ویروس بیش از این مشکل ساز نشود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز: کرونا به این زودی رفتنی نیست؛ در خانه بمانید

دکتر حسن اینانلو شامگاه سه‌شنبه ۱۲ فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش روند ابتلا به کرونا در البرز با بیان اینکه در تلاش هستیم تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان را به کمتر از ۳۰۰ نفر برسانیم ادامه داد: علی رغم تمهیدات اندیشیده شده روند کاهش تعداد بیماران کرونایی نشان می‌دهد تا رهایی از این ویروس و بازگشت به وضعیت عادی راه درازی در پیش داریم.

اینانلو افزود: بعد از ۲۰ فروردین باید راهکارهایی اندیشید که ضمن جلوگیری از تعطیلی امور عادی کشور، کاری نکنیم که شعله وری جدیدی از این بیماری ایجاد شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: برای بعد از ۲۰ فروردین باید از الان برنامه مدونی داشته باشیم تا آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی کرونا ویروس بیش از این مشکل ساز نشود.

وی گفت: در حال حاضر نیمی از ظرفیت تخت‌های ویژه بیمارستانی البرز در اختیار بیماران کرونایی است.

وی ادامه داد: بدون شک اگر بخواهیم از ۲۰ فروردین به زندگی عادی بازگردیم این تعداد تخت آی سی یو پاسخگوی نیاز استان نخواهد بود.

اینانلو توضیح داد: اگر شرایط به وضعیت عادی بازگردد؛ کمبود تخت ویژه بیمارستانی بحران‌زا خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: هر چند تعداد تخت‌های ویژه بیمارستان‌های کشور طی چند سال گذشته افزایش داشته ولی ما هنوز هم با سرانه استاندارد فاصله داریم.

وی گفت: توصیه می‌کنم خیرین اگر به دنبال کمک به حوزه بهداشت و درمان هستند در مسیر افزایش تعداد تخت‌های ویژه بیمارستانی استان گام بردارند.

وی با اشاره به راه اندازی نقاهتگاه مهدیه توضیح داد: با کمک خیرین تجهیزات لازم برای راه اندازی آن تامین شده و تا چند روز آینده شاهد شروع به کار آن خواهیم بود.

وی گفت: بیمارانی که نیاز به مکانی برای گذراندن دوران قرنطینه خود دارند می‌توانند به این نقاهتگاه مراجعه و از خدمات مناسب این مجموعه بهره مند شوند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: isna.ir