پیش‌ بینی انفجار کرونا در خوزستان در روز‌های آینده
با شرایطی که خوزستان در چند روز گذشته در مواجهه با بیماری کووید 19 بازیافته است، احتمال بازگشت محدودیت‌ها و اعمال مجدد اقدامات سختگیرانه از سوی متولیان استان وجود دارد

احتمال انفجار کرونا در خوزستان در روز‌های آینده

با دستورالعملی که از سوی دولت مبنی بر از سرگیری برخی فعالیت‌ها در ادارات و اصناف ابلاغ شد، این پیش‌بینی از سوی نهادهای متولی سلامت و درمان در استان‌‌ها صورت گرفت که امکان بروز مجدد روزهای اوج ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در شهرها و روستاها وجود دارد.

این پیش‌بینی دیری نپائید که وجه وقوع به خود گرفت و خوزستان در چند روز گذشته تقریباً هر روز با آمار شوک‌آور و قابل تأملی مواجه بوده است.

پیش‌بینی انفجار کرونا در خوزستان در روز‌های آینده

بر همین اساس، با توجه به موج گسترده ابتلا به بیماری در استان، دانشگاه علوم‌ پزشکی جندی شاپور اهواز که نسبت به سایر نهادهای متلی بهداشت در شهرستان‌ها، نقش مرکزی و نظارتی دارد، بامداد روز جمعه میزبان استاندار و جمعی از مقامات ارشد خوزستان بود که در این نشست، کارشناسان نظرات خود را در خصوص شرایط موجود بیان کردند.

در این رابطه، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به محتویات عنوان شده در این نشست، گفت: با توجه به پیش‌بینی بروز انفجار در شیوع بیماری کورنا در روزهای آتی، در صورت تداوم وضع فعلی که در جامعه شاهد آن هستیم، احتمال اعمال ضوابط سختگیرانه و جدی‌تری در سطح استان مطرح شد.

علی احسان‌پور ادامه داد: در این جلسه راهکارهای عملیاتی جدیدی نیز برای افزایش خدمات بهداشتی و درمانی مطرح و برای اجرا در سطح استان ابلاغ شد.

وی یادآور شد: افزایش تخت‌های در نظر گرفته شده برای بیماران، تجهیز بیشتر مراکز، به‌کارگیری بیشتر نیروهای درمانی و ظرفیت سازی‌های جدید، در کنار مساعدت‌هایی که از سوی ارگان‌های مختلف ارائه شد، از جمله این موارد بود.

تصمیماتی مبنی بر اعمال محدودیت‌های جدید که لاجرم مسئولان استانی را الزام به اتخاذ آن خواهد کرد، چندان هم دور از دسترس نیست و به احتمال فراوان، استاندار خوزستان به عنوان عالی‌ترین مقام دولت در استان، ظرف روزهای آینده تصمیمات جدید دولت را بومی‌سازی و در خوزستان اجرایی خواهد کرد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com