وضعیت آماده‌ باش در تهران ادامه دارد
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در حال حاضر همچنان آماده باش در تهران حفظ می‌شود

مدیریت بحران: در حال حاضر همچنان آماده باش در تهران حفظ می‌شود

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: شهرداران مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران و استان اصفهان به عنوان استان معین و جانشین تهران از دیشب آماده‌باش هستند و جلسات خود را برگزار کردند. در حال حاضر همچنان آماده باش حفظ می‌شود، اما شرایط عادی است. سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در حال حاضر همچنان آماده باش در تهران حفظ می‌شود.

بختیاری با بیان اینکه ساعت ۴۸ دقیقه بامداد امروز جمعه (19 اردیبهشت ماه) زلزله‌ای به بزرگی 5.1 ریشتر در حوالی دماوند رخ داد، افزود: این زلزله از زلزله‌های کم عمق بود، بنابراین در شهرهای مختلف از جمله تهران احساس شد و تا ساعت ۸:۳۰ صبح حدود ۳۴ پس لرزه تا بزرگای 3.9 نیز اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: از همان لحظات اولیه آماده باش به همه دستگاه‌های عضو مدیریت بحران کشور اعلام شد و گروه‌های امدادی به کانون زلزله (دماوند) اعزام شدند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: شهرداران مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران و استان اصفهان به عنوان استان معین و جانشین تهران، از دیشب آماده‌باش بودند و جلسات خود را برگزار کردند. در حال حاضر همچنان آماده باش حفظ می‌شود، اما شرایط عادی است.

خطر زلزله در تهران هنوز رفع نشده است/ تهرانی‌ها آماده باشند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به شرایط موجود، هنوز خطر رفع نشده است و تهرانی‌ها باید آماده باشند.

مرتضی سلیمی با اشاره زلزله شب گذشته تهران اظهار کرد: بر اساس آخرین آماری که در این زمینه اخذ شده، هیچ خسارت جانی و مالی در پی این زلزله ثبت نشده همچنین در تهران نیز گزارشی در این زمینه اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: پس از وقوع زلزله در دماوند، 7 تیم ارزیابی به محل اعزام شدند و با توجه به شرایط موجود هنوز خطر رفع نشده است و تهرانی‌ها باید آماده باشند.

سلیمی با اشاره به آماده باش نیروهای امدادی هلال احمر گفت: همچنان نیروها در آماده باش قرار دارند ضمن اینکه سایر دستگاه‌ها نیز با هلال احمر همکاری و همراهی دارند و این فرایند همچنان ادامه دارد و در صورت بروز هر حادثه ای، هیچ مشکلی در امدادرسانی وجود نخواهد داشت.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir