خبر خوش ربیعی برای کادر درمان
سخنگوی دولت گفت: پرستاران و سایر خانواده بزرگ کادر درمان در این برهه تاریخی به وظیفه خود عمل کرد و اکنون دولت وظیفه خود می‌داند برای رفع مشکلات آنان اقدامات لازم را انجام دهد

صحبت های علی ربیعی در دیدار با تعدادی از اعضای نظام پرستاری کشور

علی ربیعی روز دوشنبه با تعدادی از اعضای نظام پرستاری کشور دیدار و گفتگو داشت.

او ضمن سپاسگزاری و قدردانی از زحمات و نقش کلیدی کادر درمان و بخصوص پرستاران در دوران مبارزه با کرونا، خاطرنشان کرد: در فراگیری و بیماری کرونا ، جامعه پرستاری و خانواده بزرگ درمان کشورمان لحظاتی چنان با شکوه و به‌یادماندنی را آفریدند که در حافظه تاریخی ایران و جهان باقی خواهد ماند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور گفت: پرستاران در شرایط دشوار و با ریسک بالای مبارزه با کرونا در خط مقدم ایستادند و در ایستادگی خوش درخشیدند و آرامش نسبی امروز جامعه و حفظ خط پاندمی کرونا در ایران، محصول فداکاری‌های کادر درمان در موقعیت پرخطر مبارزه با ویروس کرونا است.

ربیعی با بیان اینکه شخص رئیس‌جمهور و تمام اعضای هیات دولت قدران تلاش‌های خستگی‌ناپذیر کادر درمان هستند، افزود: در شکلی فراگیرتر و تصویری کلانتر جامعه ایران ایثارگری‌های کادر درمان و سلامت این سرزمین را فراموش نخواهد کرد.

ربیعی همچنین گفت: در هر دوره تاریخی گروه‌های اجتماعی خاصی در عبور دادن مردم از بحران‌ها نقش و تأثیر داشتهاند و در آستانه قرن جدید و رویاروی ملت ایران با ویروس کرونا، کادر درمان و به‌ویژه پرستاران نقش مؤثری برای عبور از این بحران ملی – جهانی ایفا کرده‌اند.

ربیعی افزود: پرستاران و سایر خانواده بزرگ کادر درمان در این برهه تاریخی به وظیفه خود عمل کرد و اکنون دولت وظیفه خود می‌داند برای رفع مشکلات آنان اقدامات لازم را انجام داده و از هیچ تلاشی برای حمایت از وزارت بهداشت فروگذار نخواهد کرد.

سخنگوی دولت به نقش و حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دوره فراگیری بیماری کرونا در ایران اشاره کرد و گفت: حضور دکتر نمکی در رأس وزارت بهداشت در سامان‌دهی مبارزه با کرونا بسیار مؤثر بوده و برای دولت حضور وزیری پرتلاش، با دانش و اهل تأمل فرصت و غنیمت است.

او افزود: قطعاً یکی از عوامل موفقیت دولت در مبارزه با کرونا حضور دکتر نمکی در رأس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

در این جلسه گزارشی از فعالیت جامعه پرستاری در مقابله با کرونا ارائه شد. بر اساس این گزارش جامعه پرستاری کشور تاکنون ۲۰ شهید را در راه مقابله با کرونا تقدیم مردم ایران کرده است.

همچنین در این جلسه نقش کلیدی و کانونی جامعه پرستاری در این دوره، چگونگی تقویت نظام پرستاری، شیوه مساعدت دولت، حمایت از وزارت بهداشت جهت تقویت جامعه پرستاری، کارآفرینی پرستاران و مراقبت در خانه ازجمله موارد بود که به‌تفصیل موردبحث و بررسی قرار گرفت.


گردآوری:گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دولت