کار خیرِ خانواده یکی از قربانیان پرواز ۷۵۲
نیکوکار ایرانی که در سقوط هواپیمای اوکراینی خانواده‌اش را از دست داده یک زندانی را آزاد کرد

خانواده یکی از قربانیان سقوط هواپیمای اوکراین یک  زندانی را آزاد کرد

مرد ایرانی مقیم كانادا که در حادثه سقوط هواپیمای تهران - کی‌یف همسر و دو فرزندش را از دست داده بود، در اقدامی خیرخواهانه با پرداخت بخشی از بدهی مادری 40 ساله، او را بعد از پنج ماه از زندان آزاد كرد.

سیما 40 ساله در بخش تشریفات خدمات مجالس كار می‌كرد و دختری ده ساله دارد. دو سال قبل برای این‌كه بتواند كسب و كار بهتری رقم بزند به كمك خواهرش وامی از بانكی در مشهد گرفت، اما بعد از مدتی كسب‌و كارش رونق نگرفت و نتوانست اقساط بانك را بپردازد و بر میزان این بدهی افزوده می‌شد.

شرایط بعد از دو سال بدتر و مبلغ بدهی به 140 میلیون تومان رسید. سرانجام از او شكایت شد و سفته‌هایی كه برای ضمانت داده بود ، پای او را به زندان باز کرد.

با این شكایت، سیما از بهمن سال گذشته بازداشت و روانه زندان شد. حالا او مانده بود با سرنوشت نامعلومی كه برای خود رقم زده بود. سیما در حسرت دیدار دخترش به سر می‌برد. به او قول داده بود كه شب عید كنارش باشد، اما نتوانست به آن عمل كند. دختر هر روز تقویم روی دیوار را خط می‌زد و روزهای دوری از مادر را می‌شمرد و با عروسك دست‌سازی كه مادر از زندان برایش فرستاده بود بازی می‌كرد.

ساعت‌ها، روزها و ماه‌ها سپری می‌شد تا این‌كه روز دادگاه فرا رسید. وقتی پا به محكمه گذاشت، این بار قاضی پرونده اعلام كرد كه درخواست اعسار او پذیرفته شده البته باید مبلغ 11 میلیون و پانصد هزارتومان از مبلغ بدهی را بپردازد كه بتواند بعد از آزادی و بیرون آمدن از زندان به‌طور اقساطی بقیه بدهی‌اش را بپردازد، اما او این پول را هم نداشت و مجبور بود همچنان در زندان بماند.

در حالی که این زن امیدی به آزادی نداشت، خیر ایرانی که مقیم کاناداست برای شادی روح همسر و دو فرزندش که در سانحه‌ هواپیمای اوکراینی جان باخته بودند، بدهی این زن را پرداخت کرد و او آزاد شد.

جواد غفاریان‌طوسی، مدیر ستاد دیه استان خراسان رضوی در این باره به جام‌جم گفت: متهم پرونده به خاطر بدهی 140 میلیون تومانی پنج ماه بود كه در زندان مشهد دوره محكومیتش را در بند جرایم مالی سپری می‌كرد.

ستاد دیه در تلاش برای آزادی این زندانی بود كه مرد ایرانی مقیم كانادا اعلام كرد برای شادی روح همسر و فرزندانش كه در سفر به ایران آنها را از دست داده، قصد دارد بخشی از بدهی یك زندانی را پرداخت كند.

وی افزود: شرایط این زن را برای آن مرد توضیح دادیم كه قبول كرد بدهی اولیه او را پرداخت كند تا نزد دختر ده ساله‌اش برگردد. مرد نیكوكار حتی نخواست نامش فاش شود. حالا این زن بعد از پنج ماه آزاد شد و نزد خانواده‌اش برگشت.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه جام جم