کرونا جان نوزاد دو روزه را گرفت
کم سن ‌ترین فرد مبتلا به کرونا که یک نوزاد دو روزه بود فوت کرد

فوت کودک 2 ساله بر اثر ابتلا به کرونا

کرونا چند ماهی است که در کشورهای جهان در حال قربانی گرفتن است و در این مدت همیشه هشدارها برای سالمندان و افرادی که بیماری زمینه‌ای داشته‌اند بوده است.

پس از ابتلای یک کودک 35 روزه به کرونا در گناباد این بار کودک دو روزه‌ای که تست کرونای وی نیز مثبت بود در گناباد جان خود را از دست داد.

مادر این کودک که در هفته‌های آخر بارداری در عروسی شرکت کرده بود به کرونا مبتلا می‌شود و پس از بررسی پزشکان به دلیل شروع پروسه زایمان، تشخیص زایمان پیش از موعد داده شده و به دلیل طولانی شدن و عدم پیشرفت زایمان کودک با سزارین اورژانسی متولد میشود و از همان ابتدای تولد متاسفانه نوزاد با سیانوز شدید و با آپگار بسیار پائین متولد شده است و پس از انجام آزمایش های مربوطه مشخص می گردد تست کرونای نوزاد نیز مثبت است.

این کودک پس از دو روز از حیات خود امروز در بیمارستان علامه بهلول گنابادی فوت می‌کند که با توجه به زایمان سخت بیمار و آسفیکسی و آپگار پایین، نوزاد فوت کرده و علت اصلی فوت نوزاد آسفیکسی بوده است هر چند تست کرونای وی نیز مثبت بوده و بر همین اساس با پروتکل بیمار کرونایی تدفین شده است.

براساس آخرین آمار اعلامی تاکنون نزدیک به 1000 نفر در شهرستان‌های گناباد و بجستان به کرونا مبتلا شده‌اند که هم اکنون 35 نفر در بیمارستان بستری و متاسفانه 33 نفر فوت کرده‌اند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com