وقوع رگبار و رعدوبرق در ۱۱ استان کشور طی امروز و فردا
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه طی دو روز آینده در ۱۱ استان کشور رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود از وزش باد شدید و وقوع گرد و خاک در نوار شرقی کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داد.

پیش بینی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده


صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ شهریور) در دامنه‌های البرز واقع در استان‌های مازندران،‌ گلستان، سمنان و شرق تهران افزایش ابر گاهی همراه با بارش پراکنده و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین طی این دو روز در ساعات بعدازظهر در غرب هرمزگان، جنوب غرب کرمان، برخی مناطق فارس، دامنه‌های شرقی زاگرس در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان و شرق لرستان افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

ضیاییان با اشاره به اینکه شنبه و یکشنبه (۲۲ و ۲۳ شهریور) در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: دوشنبه (۲۴ شهریور) نیز در اغلب مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، طی روزهای آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و وقوع گرد و خاک دور از انتظار نیست.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهارکرد: آسمان تهران‌ فردا (۲۱ شهریور) صاف، در اواسط روز وزش باد و در بعدازظهر قسمتی ابری با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۲۲ شهریور) کمی ابری، در بعضی ساعات وزش باد و در بعدازظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir