دستور برخورد با کارمندان ناقض پروتکل‌ کرونایی
رئیس جمهور گفت: تمامی کارکنان ادارات و صاحبان مشاغل و اصناف باید به صورت جدی پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کرونا را رعایت کنند

برخورد با کارمندان ناقض پروتکل‌ کرونایی

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور امروز (شنبه) در ستاد ملی مقابله با کرونا در بخشی از سخنانش با اشاره به مجازات‌های در نظر گرفته شده برای خاطیان از دستورالعملهای بهداشتی گفت: همه کادر اداری ما در کشور، چه دولتی و چه آنهایی که خدمات عمومی غیر دولتی ارائه می‌دهند، تمام آنهایی که کسب و کار در اختیار دارند، خودشان اگر مراعات نکنند، باید با شدت با آنها برخورد کرد.

روحانی ادامه داد: قبلا مشخص شده با یک فرد اداری چگونه برخورد کنیم. از تذکر گرفته تا انفصال از خدمت که تا یک سال از خدمت هم است. اصناف نیز باید خودشان رعایت کنند اما در این بخش هم از دادن تذکر تا پلمپ به مدت یک روز تا یک ماه در نظر گرفته شده است و در تهران مجازات‌ها شدیدتر است.

وی تصریح کرد: کسی که ماسک نزده باید مشخص شود چه کسی است و باید به وی تخلف اعلام شود اما مستقیم نباید با او برخورد شود بلکه شناسایی شود و جریمه آن مشخص خواهد شد. خدمت دادن به کسانی که اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، هم دارای مجازات است. کسی که خدمات می‌خواهد باید اصول بهداشتی را رعایت کرده و اگر فردی رعایت نکرده باشد، خدمات‌دهنده را مجازات خواهیم کرد چراکه طرف مقابلش اصول بهداشتی را رعایت نکرده است.

رئیس جمهور تأکید کرد: مورد دیگری که قرار شد وزارت کشور و وزارت بهداشت کمیته‌های امنیت اجتماعی و بهداشتی ستاد باهم نهایی کنند این است که نسبت به فردی که از خانه خارج می‌شود ممکن است کارمند اداری هم نباشد و یا صاحب کسب و کار هم نباشد باید مراعات کند و اگر مراعات نکرد و ماسک نزد تاکید داریم که باید جریمه شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir