آغاز فعالیت پلیس دوچرخه‌ سوار در تهران
رییس پلیس راهور تهران بزرگ از آغاز به کار پلیس دوچرخه سوار در بخش‌هایی از پایتخت خبر داد

آغاز به کار پلیس دوچرخه سوار

سردار محمدحسین حمیدی در مراسم آغاز به کار پلیس دوچرخه سوار در منطقه ۷ تهران، گفت: موضوع انسان و توجه به انسان محوری در شهر و به ویژه حوزه حمل و نقل درون شهری امری ضروری و غیرقابل اجتناب است و همه باید در این خصوص تلاش کنیم تا شهری انسان محور و برای انسان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انسان محوری شهرها در بسیاری از جوامع و کشورهای توسعه یافته انجام شده است، گفـت: ما نیز باید با توجه به جغرافیا، فرهنگ و ... شرایط حاکم بر شهر و کشور خودمان به این مهم توجه داشته باشیم و در واقع اگر می‌خواهیم سبک زندگی در شهرها را اصلاح کنیم باید به سمت انسان محوری حرکت کنیم.

حمیدی با بیان اینکه رفتار سازی و فرهنگ سازی یکی از اولویت های پلیس است، گفت: شهر تهران همانند دیگر کلان شهرها دارای مشکلات متعددی نظیر آلودگی هواست و ترافیک است که اخیرا کرونا هم به آن اضافه شده است.به گفته پزشکان و متخصصان این ویروس از بستر آلودگی هوا بیشترین استفاده را برای تاثیر بر سیستم ایمنی افراد می‌کند و از همین رو امسال باید توجه ویژه ای به موضوع آلودگی هوا داشته باشیم.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: باید عرصه را بر خودروها تنگ‌تر کرد تا انسان بتواند به راحتی در شهر زندگی کند. امروز ترافیکی که در مناطق مرکزی وجود دارد بیشتر و متراکم تر نسبت به دیگر مناطق است و این به دلیل بافت جمعیتی متراکم در آن است و از طرف دیگر به دلیل شرایط موجود امکان تغییر و اصلاح سریع آن هم وجود ندارد و در این شرایط است که استفاده از دوچرخه می تواند تردد را سهولت بخشد، ترافیک را کاهش دهد و آلودگی هوا را نیز کم کند.

به گفته وی در بسیاری از جاها که گفته می‌شود به راحتی می‌توان از موتورسیکلت استفاده کرد، می‌توان از دوچرخه برای تردد راحت تر و پاک تر استفاده کرده و آن را جایگزین کرد.

حمیدی افزود: البته اگر بتوانیم فضایی راحت تر و امن تر برای دوچرخه در نظر بگیریم مردم در محل های زندگی خود براحتی می توانند از دوچرخه استفاده کنند.

وی در پایان گفت: با این افتتاح که امروز انجام شد باید به توسعه این طرح کمک کنیم و پلیس راهور تهران بزرگ آمادگی دارد در دیگر مناطق و در سطح شهر تهران از این امکان استفاده کند و پلیس را به حمل و نقل پاک و دوچرخه مجهز کند. البته امنیت تردد دوچرخه سواران برای همه ما بسیار مهم است و امیدواریم که این طرح را بتوانیم گسترش دهیم و بتوانیم حجم خودروها را در معابر کم کنیم.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir